Poradnik: Analityka w omnichannel

Autor: Karolina Lejman - Rosińska, manager w firmie Bluerank 31 lipca 2015 10:12

Dla marketera kluczowe jest zatem znalezienie Zero Moment of Truth, czyli momentu, w którym klient podejmuje wstępną decyzję o zakupie. Klienci poszukują informacji na blogach i forach, porównują oferty w porównywarkach cen, radzą się znajomych czy innych użytkowników w mediach społecznościowych. W międzyczasie trafiają na listę odbiorców kampanii RTB, remarketingowych, spersonalizowanych mailingów. Zanim więc dotrą do półki z produktem, czy to będzie online czy offline, decyzja o zakupie, a nie o tym, gdzie go dokonać, już jest podjęta.

Marketerzy docierają do klienta różnymi kanałami komunikacji, jak np. poprzez działania SEO, PPC, display, RTB, e-mail, social media, content marketing, afiliację, aplikacje rabatowe, a także za pośrednictwem telewizji, radia i działań out-doorowych, które składają się na omnichannel. Przed marketerami stoją więc dwa wyzwania. Z jednej strony – prowadzić spójną i angażującą komunikację w różnych kanałach. Z drugiej – zmierzyć wszystkie punkty styku klienta z firmą.

W omnichannel, do śledzenie ścieżki klienta od pierwszego kontaktu do zakupu przydatna będzie analityka. Pozwoli znaleźć odpowiedzi na pytania, z jakimi mediami wszedł w interakcje, ile razy, jak długo, co go zainspirowało, a co przekonało. Ostatecznie wiemy, jaki jest profil klienta, ścieżka zakupu, koszt pozyskania transakcji, wartość klienta w czasie i –last but not least – zwrot z inwestycji. Nowa analityka to analityka proaktywna, a bardziej wnioskowanie i prognozowanie. Dane stanowią podstawę do decyzji, jaki przekaz, na którym etapie ścieżki i do której grupy odbiorców należy skierować, aby współczynnik konwersji rósł.

 Z czym się mierzymy… i jak mierzymy:

Poprawne gromadzenie danych w zakresie, które umożliwi wnioskowanie. Najprościej mówiąc sprawdzamy czy nasze narzędzie analityczne poprawnie rejestruje liczbę wizyt na stronie, zaangażowanie użytkowników oraz liczbę konwersji/transakcji/przychodu.

  • artmetic ekonsulting 2015-07-31 21:56:37

    Analityka internetowa i programmatic marketing:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane