REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Call to Action –  jak skłonić konsumenta do zakupu

Autor: Agata Lejman, SalesBee 8 lutego 2016 10:16

Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action. Ten krótki 2-3 wyrazowy zwrot może się wydawać mało znaczącym szczegółem, ale te kilka słów może decydować o powodzeniu zamierzonych działań. Bez jasnego CTA dla użytkownika może nie być oczywiste jaki kolejny krok powinien wykonać lub co chcemy mu zaoferować - wyjaśnia Agata Lejman z SalesBee.

REKLAMA

Call to Action powinno być krótkie i jasne. To podstawa, podobnie jak korzystanie z technologii RWD – użytkownik musi zobaczyć CTA natychmiast, nie może przewijać strony by do niego dotrzeć. Nasz komunikat musi być widoczny na pierwszy rzut oka i odróżniać się kontrastowym kolorem od reszty treści. Można skorzystać z wyrazistych kolorów, takich jak czerwony, jaskrawo zielony czy żółty, lub oprzeć się na budzącym poczucie bezpieczeństwa niebieskim. Ważne by CTA, nie wtopiło się w tło prezentowanej treści.

Dobre CTA opiera się na słownictwie o mocnym, pobudzającym wydźwięku. Zazwyczaj są to zdania takie jak: Kup teraz! Sprawdź! Wypróbuj za darmo! Ale warto wyjść poza utarte schematy i dopasować komunikat do treści maila lub strony. Jeśli np. opowiadamy o korzyściach naszego programu lojalnościowego baner z CTA może nieść treść: Dowiedz się więcej! czy Skorzystaj już dziś! CTA powinno przedstawiać konkretny profit dla klienta. Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, ale nie obciążyć konsumenta dużą ilością skondensowanej treści to rozwiązaniem jest wypunktowanie korzyści z boku komunikatu tak, żeby przycisk CTA nadal odgrywał centralną funkcję. Z tego samego powodu nie można też umieścić zbyt wielu takich komunikatów w jednym materiale. Może to mieć odwrotny skutek i zamiast zachęcić użytkownika do działania, spowoduje że nie podejmie żadnej akcji.

Warto używać słownictwa odnoszącego się do czasu, podkreślającego ekskluzywny i ograniczony terminem charakter dostępności. Wielu ludzi przekonuje taki komunikat i dzięki temu decydują się na zakup. Takie komunikaty są szczególnie chętnie wykorzystywane przez serwisy sprzedające bilety lotnicze czy oferujące wynajem pokoi hotelowych. Organizacja wakacji jest wyborem mocno angażującym dzięki czemu konsument jest wrażliwszy na tego typu komunikaty. Jeśli więc sprzedajemy właśnie mocno angażujące produkty – drogie lub wywołujące mocne emocje użytkownika, tym bardziej warto skorzystać z siły Call to Action.

Należy pamiętać aby dla każdych akcji, gdzie w grę wchodzi klikalność i wskaźnik CTR powinniśmy przeprowadzać testy A/B, tak żeby wybrać najbardziej skuteczne dla swojego biznesu rozwiązania. Według SalesBee zmiana koloru lub treści CTA może podnieść współczynnik klikalności o 20-30 proc. Warto wiedzieć, że nie należy wprowadzać wielu wariantów zmian jednocześnie. Trudno wtedy wywnioskować, co tak naprawdę działa i z jakiego powodu. Najlepiej osobno testować treść komunikatu, kolor czy wielkość i porównywać dwa warianty dla jednej zmiennej. Dzięki narzędziom typu Sales Booster w prosty i szybki sposób można zaprojektować i przeprowadzić takie testy, a następnie otrzymać gotową analizę wyników.


 

  • artmetic ekonsulting 2016-02-08 23:50:38

    Marketing internetowy, responsywne strony www:



    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA