REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Czy media społecznościowe są potrzebne branży FMCG?

Autor: Social Media click community dla dlahandlu.pl 28 lipca 2015 13:54

Żyjemy w świecie, w którym Internet stał się głównym i często jedynym źródłem informacji. Jednak “bycie w sieci” nie oznacza już tylko posiadania strony www. Sieci handlowe branży FMCG, podobnie jak wiele innych marek, muszą uświadomić sobie, że obecność w Social Media jest równie ważna, o ile nie ważniejsza. Dlaczego?

REKLAMA

- Największym osiągnięciem Social Media marketingu jest jego znaczenie w kampaniach Interaktywnych. Media społecznościowe stały się głównym kanałem komunikacji każdej kampanii digitalowej, jednocześnie stając się centrum obsługi klienta w sektorze B2C i narzędziem do budowania wizerunku. Wbrew pozorom płacenie za zasięgi pomogło właśnie markom, bo reklamy na Facebooku są teraz jeszcze bardziej precyzyjne! - mówi Rahim Blak, CEO click community.

Zachowanie konsumentów, podobnie jak podejście do marketingu, uległo zmianie. Rosnący udział mediów społecznościowych w codziennym życiu sprawia, że nawet marki o ugruntowanej pozycji na rynku oraz znane sieci handlowe muszą być częścią “tego świata”. W końcu to tam budowane są więzi z klientami, tam poznajemy ich opinie, rozmawiamy i nawiązujemy relacje.

- Być w mediach społecznościowych to pozycjonować markę w świadomości klienta, a zatem mieć realny wpływ na decyzje, które podejmuje. Im bardziej wzrasta zaangażowanie, tym pewniej, że konsument sięgnie po daną markę. Social Media daje możliwość zbudowania relacji, która niejednokrotnie jest kartą przetargową w decyzji zakupowej klienta - mówi Daniel Habura, New Business Director w click community.

Skup się na grupie docelowej

Kreując strategię należy dokładnie wybrać grupy docelowe i tak targetować treści, aby były one atrakcyjne dla każdego odbiorcy. To szansa na dotarcie do tej  prawdziwie zainteresowanej społeczności. Słuchaj, co konsument ma Ci do powiedzenia, bo może to być dla Ciebie cenna wskazówka. Dzięki niej będziesz wiedział jak postępować w przyszłości, co pozwoli Ci stworzyć wiele nowych możliwości. 

Dobierz treści

Odpowiednio dobrane do grupy docelowej wiadomości zaangażują odbiorców. Warto oprzeć swoją komunikację na poradach lub dowcipnych grafikach. Można również wykorzystać “brand hero”, wtedy przekaz stanie się jeszcze bardziej chwytliwy. Sieci handlowe mają duże pole do popisu, jeśli chodzi o tematy przewodnie działań w Social Media. Mogą publikować porady dotyczące zdrowej diety, przepisy na smaczny obiad, a nawet rady dotyczące utrzymania porządku w domu i ogrodzie. Możliwości jest dużo więcej. Należy jednak pamiętać, że wybierając jeden kierunek lub motyw przewodni, trzeba dbać o to, by wszystkie komunikaty były spójne i wyraziste. Pamiętaj, że profil marki odzwierciedla osobowość, która wyróżnia Cię od konkurencji. Nie wystarczy, aby ktoś wiedział co robisz. Musi wiedzieć jak to robisz i dlaczego to właśnie Twoją sieć handlową powinien wybrać. Stawiasz na produkty najwyższej jakości? A może sprzedajesz owoce i warzywa wyłącznie od polskich producentów? Pokaż to! Chwal się tym, co masz najlepsze.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA