Poradnik: Czystość i porządek najlepszą wizytówką obiektu handlowego

Autor: dlahandlu.pl 22 sierpnia 2016 11:11

Poradnik: Czystość i porządek najlepszą wizytówką obiektu handlowego


Czynników decydujących o wyborze konkretnego centrum handlowego czy galerii jest wiele: ceny, parking, lokalizacja, obsługa. Jednak we wszystkich badaniach konsumenckich klienci zwracają uwagę, że lubią robić zakupy w sklepach, które są czyste!

Sieci walczą o portfele i serca klientów na wiele sposobów: organizują atrakcyjne promocje, wymyślają mechanizmy lojalnościowe czy inwestują w nowinki technologiczne. Sprawy związane z czystością sklepu mogą natomiast powierzyć profesjonalistom i skupić się na najważniejszych aspektach swojej działalności.

Obiekty handlowe jako miejsca przechowywania, a czasem również przetwarzania żywności, nie mogą sobie pozwolić na zaniedbywanie kwestii czystości. Utrzymanie wysokiej jakości usług czystościowo-porządkowych ma bowiem kluczowy wpływ na prowadzenie działalności handlowej.
Z badań przeprowadzonych przez międzynarodową firmę doradczą CBRE wynika, że czystość i bezpieczeństwo, obok ceny i wygody, należą do najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie klientów z zakupów w galeriach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy klient poślizgnie się na mokrej podłodze, który nie była odpowiednio zabezpieczona. Zarządzający obiektem handlowo-usługowym jest narażony na odpowiedzialność karną i finansową. Niewłaściwie prowadzony proces utrzymania czystości może wiązać się nie tylko ze stratami wizerunkowymi placówki, ale w dalszej perspektywie również z negatywnymi konsekwencjami finansowymi. Warto zatem zastanowić się czy nie lepiej powierzyć tak ważnej kwestii specjalistom z wieloletnim doświadczeniem.

Wydzielenie usług porządkowych w obiektach wielkopowierzchniowych niesie za sobą wiele korzyści. Ewelina Balicka, dyrektor handlowy Impel Market Company, firmy specjalizującej się w sprzątaniu obiektów handlowych (galerii, sieci, dyskontów) jako najważniejsze z nich wymienia: „Czystość to wizytówka każdego obiektu handlowego - czysty obiekt zachęca klientów do częstych odwiedzin placówki, zwłaszcza rodziny z małymi dziećmi, które szczególnie zwracają uwagę na stan higieniczny miejsca, w którym codziennie kupują żywność. Jest to również duże odciążenie zarządcy obiektu, który będzie mógł mocniej zaangażować się w działaniach strategicznych dla obiektu handlowego i jego otoczenia. Dodatkowo usługi firmy outsourcingowej dla obiektów handlowych niosą spore oszczędności wynikające z braku konieczności zakupu specjalistycznego sprzętu, środków chemicznych czy inwestowania w obsługę serwisową. Firma sprzątająca dobierze pod konkretny obiekt handlowy technologię, organizację pracy, rozpozna potrzeby klienta, bo wie, jak najlepiej zadbać o dany typ obiektu. Ponadto ideą wydzielenia danego obszaru do firmy zewnętrznej, czyli outsourcing, jest optymalizacja kosztów, ale przede wszystkim zmiany organizacyjne, usprawniające działalność klienta – wylicza Ewelina Balicka.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane