Poradnik: Dlaczego klienci rezygnują ze współpracy z firmami?

Autor: Shipbooster 13 kwietnia 2016 09:50

Niezależnie od natury biznesu i ilości klientów, fakt, że choćby jeden zrezygnuje może mieć destrukcyjne konsekwencję. Jakie są powody, przez które klienci opuszczają swoich dostawców czy partnerów biznesowych?

Budżet
Firmy niejednokrotnie mierzą się z sytuacjami, w których zostają pozbawione większości środków na bieżące działania, na rzecz inwestycji w rozwiązania, które pojawią się po określonym czasie. Zmuszone są w takiej sytuacji do tymczasowego np. zmniejszenia ilości oferowanych usług. W takich sytuacjach warto pójść na kompromis z obecnymi klientami, dając zniżkę w związku z pomniejszoną ofertą.

Wartość
Klienci powinni widzieć wartość dodaną, którą uzyskają dzięki twoim produktom lub usługom. Pozytywne wrażenie na temat firmy wśród klientów to najlepsze odzwierciedlenie wartości biznesu.

Zaufanie
Zdobycie zaufania jest fundamentem, który pozwoli ci na długoterminową współpracę z klientami. Szczerość w biznesie to niepodważalny atut, każdy klient doceni to, nawet sytuacjach, gdy prawda nie będzie satysfakcjonująca.

Polityka firmy
Możesz napotkać problem, gdzie osoby z firmy, z którą współpracujesz jest bardzo zadowolona z waszej kooperacji, natomiast tzw. „decision-maker” kwestionuje to. Niekiedy wewnętrzna polityka firmy może zrujnować współpracę.

Apatia
Klienci przeglądając usługi, z których, korzystają bądź firmy, z którymi współpracują czasem zastanawiają się, co takiego wynoszą z tych kooperacji. Emocjonalne przywiązanie pomaga w utrzymaniu lojalności. Pamiętaj, aby personalizować informacje dotyczące klientów, czasem zaskoczyć ich ciekawą ofertą „tylko dla nich”.

Personel
Klient może być przyzwyczajony do konkretnej osoby w firmie, z którą ma ciągły kontakt. Często z takich więzi biorą się problemy, niekiedy po zmianie personelu klient również kończy współpracę z firmą. Na wypadek zmian w personelu.

Niepowodzenie
Niejednokrotnie zdarzają się niepowodzenia w firmach. Często odbija się to na klientach, natomiast w takich sytuacjach należy przyznać się. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że klient nie zaprzestanie współpracy.

Zaniedbanie
Warto dać klientom poczucie, że ich biznesy są istotne i wspierają rozwój twojego. Jeżeli w waszej komunikacji jest niewiele osobistych akcentów lub komunikacja nie istnieje, klienci mogą poczuć się porzuceni.

Potrzeby
Czasami klienci potrzebują zmian, niestety jest to naturalny proces i ciężko temu zapobiec. Możesz próbować urozmaicać swoje oferty zgodnie z wizją klienta, jednak nie zawsze może to mieć pozytywne zakończenie.

Konkurencja
Nie posiadając monopolu musisz mieć świadomość, że konkurencja czyha za rogiem. Są firmy, które mogą oferować podobne usługi po niższej cenie. Warto przeprowadzić badania i wyciągnąć z nich wnioski. Zdefiniuj swoje słabości porównując się do konkurencji. Upewnij się, że jesteś najlepszy patrząc na swoje pozytywne strony.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane