PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Dobra ekspozycja towarów kluczem do sukcesu sklepu

Autor: pr, dlahandlu.pl 17 kwietnia 2015 12:35

Poradnik: Dobra ekspozycja towarów kluczem do sukcesu sklepu

Odpowiednia ekspozycja towaru może wpłynąć zarówno na wyniki sprzedaży jak i na komfort klienta w procesie podejmowania decyzji.

REKLAMA

Dobry visual merchandising nadaje ofercie sprzedażowej taką formę, by była jak najbardziej efektywna dla sprzedawcy i generowała zyski.

 Im mniej, tym lepiej

Strategia ekspozycji, w myśl której półki uginały się od wielości produktów, dziś jest już nieaktualna. Sprzedawcy chcący pomnożyć swoje dochody ze sprzedaży powinni postawić na minimalizm ekspozycyjny. Badania Forbis Group pokazują prostą zależność między liczbą produktów na półce a jej wpływem na sprzedaż. Ekspozycja dwóch egzemplarzy tego samego produktu wygeneruje dodatkowe 23% ze sprzedaży, trzech zwiększy sprzedaż o 17%, a czterech już tylko o 14. – Należy unikać przekroczenia tzw. progu ekspozycyjnego – potwierdza Adam Beniowski z Pro Business Solutions. I podaje przykład jednej z sieci, gdzie asortyment 6 tysięcy produktów zredukowano do 1,5 tysiąca. – Po tym zabiegu średnia marża wygenerowana na jednym produkcie wzrosła aż o 40% – dodaje Adam Beniowski.

Dzisiejsi sprzedawcy rozumieją wpływ aranżacji sklepu na wyniki sprzedażowe.
– Współczesne wystawiennictwo powinno być ciekawe, intrygujące, niekiedy też przewrotne. Zmianę ekspozycji należy zacząć od witryny, która powinna zaintrygować klienta na tyle, aby nakłonić go do wejścia – radzi Mateusz Laskowski, architekt oraz dyrektor operacyjny Forbis Group. – Przestrzenie wystawowe bez koncepcji aranżacyjnej zniechęcają konsumentów do odwiedzin sklepu – dodaje Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group. Wygląd witryny powinien być również często zmieniany – najlepiej raz na dwa tygodnie. W dzisiejszym handlu inwestycja w visual merchandising, i szerzej w shop concept, to działanie stricte prosprzedażowe. Zindywidualizowane, bo do specyfiki danej branży i jej klientów podchodzi się jednostkowo, rozważając z jednej strony potrzeby sprzedawcy, z drugiej – potencjalnego nabywcy produktów. Za każdym projektem stoją dogłębne analizy preferencji klientów. To czyni sklepy niepowtarzalnymi.

Porządek przede wszystkim

Zdaniem ekspertów nie ma nic gorszego niż chaos panujący we wnętrzu sklepu. O taki efekt nietrudno, kiedy nieumiejętnie i przypadkowo ustawia się towary. Brak taktyki co do ekspozycji i sposobu prezentacji towarów jest zgubny we wszystkich branżach. W butikach
z odzieżą, przykładowo, wrażenie nieporządku może być spowodowane niejednolitymi regałami czy wieszakami. Odpowiednia segregacja towaru wprowadzi do wnętrza porządek i da większą przejrzystość asortymentu. 

  • DEKOR POLSKA 2015-04-22 09:11:28

    witam



    Ciekawy artykuł z dobrymi wskazówkami, warto nadmienić o istocie pierwszego wrażenia jaką niewątpliwie robi wizualizacja/oznakowanie sklepu na zewnątrz ale wsparte również odpowiednim oświetleniem. Mamy pomysły, mamy zasób ludzi, którzy znają się na swoim fachu a co ważne współpracujemy z sieciami. Sprawdź nas na dekor-polska.pl lub nasz Fan Page o nazwie DEKOR

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA