Poradnik e-commerce: Co powinno się znaleźć w opisie produktu?

Autor: pr, dlahandlu.pl 24 sierpnia 2017 11:11

Kluczowe narzędzie, mające wpływ na sprzedaż online, to opis produktu. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio go skonstruować. Na co należy zwrócić uwagę? Podpowiadają Okazje.info.

Dla klienta…

Odpowiednio stworzony w sklepie internetowym opis produktu powinien być zgodny
z fundamentalną zasadą marketingową: AIDA. Inaczej mówiąc, powinien tak oddziaływać na konsumenta, aby wywołać u niego kolejno reakcje: A (attention) – przykucie uwagi, I (interest)
- zainteresowanie, D (desire) - wzbudzenie chęci posiadania, A (action) - wezwanie do zakupu. Jak to zrobić w praktyce? Oto kilka wskazówek.

Opis, który ma zachęcić klienta do zakupu w naszym sklepie, musi spełniać określone warunki. Jednym z nich jest unikalność - nie może stanowić dokładnej kopii opisu producenta, szczególnie jak ma wpływać na pozycjonowanie strony. Powinien być prosty, przyjazny i zrozumiały, a także wyczerpujący i precyzyjny, ale nie za długi. Ważne, aby posługiwać się językiem korzyści. Co zyskam kupując ten produkt? Jak poprawi się moje życie? Dlaczego go potrzebuję? Należy używać odpowiednich przymiotników i przysłówków, ale z umiarem, aby zachować wiarygodność. Ważna jest strona czynna czasowników, podkreślająca akcję, a także unikanie zdań wielokrotnie złożonych. Bezpiecznie jest zrezygnować ze zwrotów zagranicznych i ich bezpośrednich tłumaczeń. Szczególną uwagę należy zwrócić na poprawność stylistyczną, gramatyczną i ortograficzną. Czymś zupełnie innym niż opis jest specyfikacja techniczna, którą również warto dołączyć do podstrony produktu
- z myślą o konsumentach, którzy szukają ściśle określonych parametrów

… i dla wyszukiwarki

O tym, czy klient trafi na stronę naszego sklepu decyduje w dużej mierze to, jak strona jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google. Bardzo istotną częścią szeroko pojętego marketingu internetowego jest SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja treści zawartych na stronie www, pod kątem czytelności i atrakcyjności robotów wyszukiwarek. Poza odpowiednim dostosowaniem witryny, obejmującym zarówno to, co widoczne dla użytkownika, jak
i szereg zmian w kodzie źródłowym, na pozycjonowanie strony mają wpływ słowa kluczowe. Dlatego też, szczególnie istotny jest właściwy dobór haseł, które mają doprowadzić klienta na stronę za pośrednictwem wyszukiwarki. Nie mogą być zbyt ogólne, operujące samą kategorią (np. sukienki), bo konkurencja będzie wtedy ogromna, ani za bardzo zawężone. Aby właściwie je dobrać trzeba znać sposób myślenia i działania klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane