PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Poradnik e-commerce: Płeć konsumenta a nawyki zakupowe

Autor: pr 18 lipca 2017 13:50

Obie płcie różnią się od siebie w zakresie perspektyw, motywacji i działań. Wykorzystują to firmy, które starają się dostosować swoją obsługę klienta tak, aby uwzględnić te różnice. Widać to w stylu reklam, wiadomości i komunikatów, a także projektowanie produktu i układu sklepu. Answear.com przygotował kilka porad, które mogą pomóc w przyciągnięciu klienta.

Wpływ nawyków kupna

Zdaniem dra Neala Martina, niezależnie od tego, konsument jest mężczyzną, czy kobietą, jego decyzje zakupowe oparte są w dużo mniejszym stopniu na racjonalnych pobudkach, niż się wydaje. Wiedząc, że nawyk najbardziej wpływa na decyzje kupna i zachowania konsumentów, firmy e-commerce (w tym także answear.com) koncentrują się na samym procesie decyzji zakupowych.

Wysiłki e-commerce koncentrują się zwykle na następujących zagadnieniach:
 
- Początkowa stymulacja potrzeby (ang. initial stimulation of a need). Milionowe części budżetów są wydawane każdego roku, aby motywować kupujących do zakupu określonych produktów.
 
- Wpływ osób trzecich (ang. influence of third parties). Informacja udzielona przez osoby trzecie – znajomych, rówieśników czy autorytety – wpływa bezpośrednio na wybór produktu. W konsekwencji w e-commerce nieustannie szuka się społecznego dowodu słuszności i zachęca influencerów do bycia ambasodarami marki. Wszystko po to, aby zyskać przewagę konkurencyjną.
 
- Ocena osobista (ang. personal evaluation). Decyzja o wybraniu jednego produktu zamiast drugiego zależy od wielu czynników. Ma na to wpływ m.in. opakowanie, a także metoda i sposób płatności. Te, często nieuświadomione, czynniki mogą w rzeczywistości wywierać jeszcze większy wpływ na proces podejmowania decyzji niż dostępnie powszechnie informacje, takie jak jakość i cena.
W przypadku e-commerce udział płci w procesach zakupowych różni się w zależności od branży. Na ogół, kobiety są gotowe zainwestować więcej czasu i energii na badania i porównywanie produktów. Jednocześnie ich podejście sprawia, że są one bardziej podatne na przyswojenie komunikatów emocjonalnych niż mężczyźni.

Pomimo tego, że kobiety są uważane za lepsze kupujące, z pewnością Twój e-commerce skorzysta na:
 
- Priorytetyzacji zakupów. Dostosowanie metod i źródeł do kosztu i użycia produktu oszczędza czas i energię. Nie każdy zakup wymaga maratonu wizyt w witrynach lub obszernego porównywania.
 
- Czytelnej i intuicyjnej witrynie. Kobiety nie pozostają w tyle za mężczyznami, zastępując zakupy online zakupami offline. Te ostatnie umożliwiają bardziej sprzyjające środowisko do porównywania produktów i cen. Pozwól im na to.

Z kolei mężczyźni zazwyczaj chodzą do sklepu sami i bardzo rzadko porównują ceny. Biorąc pod uwagę ich pragnienia i potrzeby, konsumenci płci męskiej chętnie skorzystaliby z:
 
- Bycia świadomymi i wrażliwymi na czynnik czasu. Kupując produkty, mężczyźni powinni stosować te same techniki, jakie wykorzystują podczas dokonywania zakupów biznesowych – zrozumienia sposobu korzystania z produktu, tego, kto go używa, jakie funkcje są konieczne i niezbędne. Tego typu informacji będą szukać częściej.
 
- Przewidywania przyszłych potrzeb. W przeciwieństwie do kobiet, które robią zakupy w oparciu o przyszłe potrzeby (np. sukienka na nadchodzącą rocznicę, kapelusz na wakacje), mężczyźni zazwyczaj kupują, gdy potrzeba jest natychmiastowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,09

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9965

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane