REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Grywalizacja jako element motywacji i zwiększenia efektywności pracy handlowców

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2015 09:44

Z danych Instytutu Gallupa wynika, że jedynie 1 z 3 pracowników jest naprawdę zaangażowany w swoją pracę. Jednym z narzędzi, które pomaga zwiększać motywację pracowników, jest grywalizacja. Poprawa sprzedaży generowana przez handlowców uczestniczących w takich projektach, potrafi wynieść 8-12%, 18%, czy nawet 56% - mówi Sławomir Łebkowski z firmy Companion.

REKLAMA

Okazuje się, że pensja, premia, groźba nagany, czy zwolnienia, działa coraz mniej i to głównie przy czynnościach prostych, łatwo mierzalnych (np. praca na akord), nie wymagających dużo myślenia czy kreatywności. Wg. psychologów w obliczu zmian na rynku pracy i szczególnie w odniesieniu do pracy handlowca, trzeba sięgnąć po dodatkowe narzędzia, aby skutecznie zrekrutować, zmotywować i zatrzymać pracownika. Czynniki zwiększające zaangażowanie to: przyjemność (lubię to, co robię), samorealizację (spełniam się, cieszę z rozwoju i dążenia do mistrzostwa), poczucie sensu (wiem po co to robię) oraz autonomię (sam decyduję jak to robię).

Grywalizacja musi odpowiadać w największym stopniu na te cztery potrzeby. Grywalizując można sprawić, że praca będzie przyjemniejsza. Dając wyzwania, bieżący feedback, czy szansę rywalizacji ze sobą i z innymi, zwiększamy motywację ludzi do rozwoju, podnoszenia swoich umiejętności i kwalifikacji oraz swojej pozycji w firmie.  Dobrze zaprojektowana grywalizacja może tłumaczyć w bardziej przystępny sposób misję firmy, oraz wyjaśniać funkcję społeczną, jaką firma spełnia. Dzięki temu każdy członek zespołu może iść do pracy z przekonaniem, że to, co robi jest ważne i potrzebne.  Poczucie autonomii ‘gracza’ oznacza, że samodzielnie wybiera, które cele i w jaki sposób chce realizować. Poczucie wpływu, możliwość wyboru oraz większa kontrola własnej pracy sprawiają, że pracownik bardziej się angażuje w swoje działania.

Najlepszy projekt grywalizacyjny powstanie, gdy projektanci spędzą trochę czasu z przyszłymi graczami, zbudują z nimi relację, zdobędą zaufanie. Warto odbiorców poznać, by zaprojektować świat, który będzie oddziaływał na ich wyobraźnię, inspirował do działania i stawiał możliwe do zrealizowania (ale też niezbyt łatwe) wyzwania.

Np. dla handlowców ciekawym pomysłem jest wykorzystanie świata kupców średniowiecznej Hansy. Pozwala on na odrealnienie sytuacji, co sprzyja lepszemu utożsamieniu się z postacią i celami gry. Z drugiej strony jest związany z handlem, co nie odrywa nas tak mocno od tematu i buduje przyjazny most pomiędzy wynikami osiąganymi przez sprzedawców w codziennej pracy, a osiągnięciami i postępem w grze.

  • ekonsulting 2015-07-20 23:42:42

    Aplikacje mobilne dla handlowców i mobilne systemy CRM:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA