REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak budować relacje z klientami e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2016 09:38

Jak firma się komunikuje z klientami oraz jak odpowiada na ich potrzeby, jest uwarunkowaniem sukcesu i zatrzymania wielu klientów na stałe. Według badań przeprowadzonych przez SalesBee 76 proc. klientów nie jest aktywnych po zrealizowaniu jednej transakcji.

REKLAMA

Pierwszy kontakt z klientem można porównać do prywatnych relacji, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Idąc tą ścieżką wszystko zależy od początkowej transakcji. Udane zakupy otwierają możliwość zaproponowania klientowi spersonalizowanej oferty i pozyskania go na dłużej.

Używając odpowiednich narzędzi zlokalizuj, które fragmenty twojego sklepu online są mniej przyjazne dla jego użytkowników. Na tej podstawie wprowadź zmiany, aby poruszanie się było intuicyjne i sprawne.

Jakie informacje można szczególnie rozpowszechnić w sklepie online, aby poruszanie się szło sprawnie? Przedstawienie produktu wraz z jego opisem powinno zawierać dobrej jakości zdjęcie i zwięzłą charakterystykę. Warto posiadać funkcję „powiększania” po najechaniu kursorem na konkretny produkt. Nie zapominajmy o filtrach, które ułatwiają odnalezienie poszukiwanego produktu, unikając przy tym przebijanie się przez cały asortyment.

Według badania Gartner’a w 2018 roku będzie o 30% więcej firm, które posiadają możliwość personalizacji sklepów online. Na czym to ma polegać? Witryny będą oferować swoim klientom to, co jest przez nich poszukiwane. Kilka sposób na silniejsze zbudowanie relacji B2B po spersonalizowaniu sklepu ecommerce:

• Powiązane produkty: przedstawienie powiązań pokazując inne produkty proponowane „osoby, które kupiły ten produkt zdecydowały się również na…”
• Najczęściej zamawiane produkty: pokazanie najpopularniejszych produktów, które zostały zamówione przez konkretnego konsumenta.
• Wzmocnienie wzięci z obsługą klienta: szybki i łatwy dostęp do kontaktu z obsługą klienta.
• Treść powiązana z użytkownikiem: Bazując na wiedzy na temat każdego użytkownika postaraj się umieszczać spersonalizowane informacje odpowiadając konkretnemu użytkownikowi.

Budowanie relacji z klientem powinno być procesem przede wszystkim opartym na psychologii zarządzania informacjami, znacznie bardziej będzie to efektywne niż próbowanie zachęcić e-konsumenta trikami, zniżkami pozostawiając go na pastwę losu w twoim sklepie online.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA