PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną?

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2016 12:38

Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną? fot. shutterstock

Żywność ekologiczna w ostatnich latach zyskała na popularności i coraz częściej pojawia się w polskich domach. Zmieniło się zarówno jej postrzeganie - z fanaberii zamożnych shopperów na produkty zawierające wysokiej wartości składniki odżywcze, jak i jej miejsce w procesie zakupowym – z trudno dostępnego segmentu na element codziennych decyzji zakupowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Bogdanowicz, Account Director WALK Promotion.

Obecnie żywność ekologiczna jest eksponowana na sklepowych półkach obok „zwykłych” produktów, co bardzo często wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe w wielu kategoriach produktowych. Obok bananów, które zazwyczaj wybieraliśmy znajdziemy również te „bio”, wybierając jogurt nasze oko przyciąga ten ekologiczny. Kupując jajka nie sposób pominąć tych z „wolnego wybiegu” itd. - Nawet dyskonty, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się nam przeważnie z niskimi cenami i gorszej jakości produktami, dziś mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów ekologicznych. Co więcej, ten segment znajdziemy również w drogeriach Rossmann, które posiadają w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze pod marką własną „enerBiO” - dodaje ekspert.

 Na rynku nie brakuje produktów, które swoją nazwą lub kolorystyką opakowania przypominają te ekologiczne. - Niektórzy producenci nadużywają słowa „bio” licząc na brak wnikliwości shopperów lub używają sformułowania „zdrowa żywność”, którego stosowanie nie jest regulowane przepisami prawnymi. Jednocześnie oferują konsumentom niższe ceny w porównaniu z produktami ekologicznymi. Świadomy konsument jest wymagający – dla niego termin „bio” musi zostać uzasadniony np. opisem sposobu uprawy czy certyfikatami i właśnie na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe - mówi Tomasz Bogdanowicz.

Aby skutecznie dotrzeć do konsumentów w komunikacji produktów ekologicznych należy podkreślać źródło pochodzenia zawartych w nich składników oraz certyfikaty, a także ich prozdrowotne właściwości i tłumaczyć z jakich czynników wynika wyższa cena tego segmentu.

- Tylko poprzez tego rodzaju edukację żywność bio z każdym rokiem może coraz częściej trafiać do koszyków konsumentów. W przypadku produktów FMCG jednym z najskuteczniejszych narzędzi są działania in-store. Dlatego też, aby dotrzeć do konsumentów, warto zainwestować w komunikację obejmującą opakowania produktów oraz materiały POS. W przypadku POSM mogą to być popularne „hangery” z informacjami, ale również „infokioski” za pomocą, których producent może również pokazać sposób produkcji danego artykułu czy uprawy, z których pochodzą znajdujące się w nim składniki. W ten sposób można podkreślić benefity płynące z wyboru produktów ekologicznych oraz wytłumaczyć ich wyższą cenę w momencie podejmowania przez klienta sklepu decyzji zakupowej - wylicza ekspert.

Podobnie jest w przypadku e-commerce, z tym że tu pole manewru jest zdecydowanie większe. Łatwo wyobrazić sobie np. film dokumentujący proces produkcji danego artykułu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane