Poradnik: Jak podnieść cenę i zatrzymać klienta?

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2015 13:46

Wiele inicjatyw zmiany cen nie osiąga zamierzonych efektów ze względu na słabe przygotowanie koncepcyjne. Porównywalna liczba ponosi porażkę z powodu złej komunikacji. Zmiana cen musi być zaplanowana i zakomunikowana z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym - przekonują eksperci firmy Simon, Kucher and Partners.

Istnieje kilka podstawowych zasad dotyczących wsparcia komunikacyjnego zmian cen:

1. Poinformuj klientów o podwyżce odpowiednio wcześnie
Czas, jaki potrzebny jest na przygotowanie zmian cen może wahać się od kilku dni do kilku miesięcy. Cen nie można przecież zmienić z dnia na dzień. Czas niezbędny do wprowadzenia nowych cen zależy m.in. od: specyfiki branży, produktów, cyklu życia produktu, przyczyn zmiany oraz wysokości zmiany. Dlatego też wysokość oraz przyczyny powinny zostać zakomunikowane klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, aby mogli oni się odpowiednio przygotować do nowych warunków.

2: Odpowiednio dobierz przekaz komunikatu

Informacje o podwyżce dobrze jest połączyć z podaniem innych informacji pozytywnych dla klienta (np. wprowadzenie promocji na wybrane produkty, rozpoczęcie kampanii promocyjnej, podniesienie jakości, program lojalnościowy etc.). Równolegle do komunikacji zewnętrznej przygotowany powinien zostać proces komunikacji wewnętrznej. Szczególnie konieczność podwyżek bardzo często budzi obawy wśród sprzedawców. A trzeba pamiętać, że w końcu to oni będą musieli wdrożyć w życie nowe ceny. Sprzedawcy muszą więc czuć przekonanie, co do zasadności zmian cen, a na pewno rozumieć przesłanki ich wprowadzenia. Tylko wtedy będą w stanie skutecznie przekonać swoich klientów do zakupu produktów po nowych, często wyższych, cenach. Każdy sprzedawca powinien być w stanie wytłumaczyć klientowi: dlaczego zmieniamy ceny? z czego to wynika, dlaczego podwyżka (obniżka) jest na takim a nie innym poziomie, w jaki sposób powinienem rozmawiać ze swoimi klientami o nowych cenach.

Klienci zazwyczaj zrozumieją podwyżki, jeśli uznają, że są one uzasadnione i sprawiedliwe - przekonują eksperci Simon, Kucher and Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Magda 2015-02-26 03:00:16

    Ależ bełkot marketingowy. Jak klientowi wytłumaczyć to, że w niemieckim lidlu kupi tańszy proszek, płyn czy masło, skoro koszty płac kasjerki są o cztery razy wyższe? Jesteśmy dojeni na każdym kroku w naszym pięknym kraju.

  • Iza 2015-02-25 18:49:22

    Zawsze będę szukać taniej lub zamienników.A od kilku miesięcy regularnie zaopatruję dom w Polsce artykułami kupowanymi w Niemczech. Oczywiście kupuję to co jest dużo taniej w De

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane