REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak przekonać klienta przy sklepowej półce dzięki technologiom mobilnym?

Autor: pr 14 lipca 2016 14:39

Większość klientów, wybierając się do sklepu, ma w głowie listę planowanych zakupów oraz pulę marek, z których oferty prawdopodobnie skorzysta. Jednak według badań agencji In-Store Media, aż 78 proc. z nich ostateczną decyzję podejmuje dopiero przy półce sklepowej. Kluczem do sukcesu marki jest więc dobrze zaprojektowana reklama w punkcie sprzedaży. Nie tylko nie irytuje klientów,  ale stanowi oczekiwaną pomoc w podjęciu decyzji. Zwiększa też satysfakcję z zakupu.




REKLAMA

Potwierdza to badanie przeprowadzone przez brytyjską sieć Westfield, według którego klienci, szczególnie Millenialsi, coraz częściej domagają się, aby ich doświadczenia zakupowe, były wspierane przez nowe technologie.

- Klienci w punktach sprzedaży pozytywnie reagują na gazetki, katalogi, reklamy medialne in-store, takie jak komunikaty z głośników czy mall TV. Zdaje się jednak, że prawdziwą strategią przyszłości jest inwestycja w proximity marketing. Nie dość, że pozostaje w zgodzie z trendem coraz częstszego wykorzystania smarfonów podczas zakupów, to jeszcze potrafi „ożywiać” czy poszerzać doświadczanie produktu poprzez augmented reality czy nawigację w przestrzeni handlowej z wykorzystaniem techniki RFID – komentuje Michał Świerz, CEO firmy Syngeos, która specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych technologii, takich jak beacony, geolokalizacja czy RFID w marketingu galerii handlowych i sklepów.

Przykładem zintegrowanej kampanii digitalowej z wykorzystaniem mobilnych kanałów dystrybucji
i wdrożeniem z zakresu proximity marketingu, była kampania Heinekena nawiązująca
do ubiegłorocznej premiery filmu Spectre. Szacuje się, że przyniosła firmie przychód rzędu 320 tys. dolarów. Osiągnięto również imponujące wskaźniki zaangażowania klientów. Intencja zakupu promowanych produktów wzrosła siedmiokrotnie.

Jak holenderski dostawca piwa osiągnął tak spektakularne wyniki? Kampania ruszyła we wrześniu 2015, miesiąc przed światową premierą Spectre. Pierwszym krokiem była emisja spotu TV z udziałem samego Daniela Craiga. W tym samym czasie Heineken wszedł w kolaborację z Ibottem – popularną zakupową aplikacją mobilną, dzięki której  promocje produktowe marki trafiły do szerokiego grona jej użytkowników. Odnotowano ponad 34 tys. interakcji w postaci odsłon filmów promocyjnych i kliknięćw komunikaty call to action emitowane poprzez Ibotta. Tym sposobem wzbudzono zainteresowanie marką, które docelowo miało skutkować większym ruchem w sklepie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA