Poradnik: Jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?

Autor: pr 13 października 2015 09:57

Polacy wydają na prezenty mikołajkowe średnio 100 zł, podczas gdy koszt zakupu prezentów gwiazdkowych to kwota nawet od 201 do 500 zł. Okres przedświąteczny, to czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować.

- Przygotowując sklep do okresu intensywnej sprzedaży przedświątecznej, sprzedawcy internetowi powinni zadbać o informacje zamieszczone na stronie sklepu. Pozwoli to zmniejszyć liczbę zapytań ze strony klientów. – tłumaczy Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops. - Dla wielu kupujących, kluczowy jest termin realizacji zamówienia, który w tym okresie może być nieznacznie wydłużony. Dzięki zamieszczeniu informacji o realnym czasie oczekiwania na zamówienie, przedsiębiorca uniknie wielu zapytań na ten temat. Warto również przejrzeć opisy produktów i ewentualnie już teraz uzupełnić brakujące informacje. Przedsiębiorcy nie powinni również zapominać o elementach budujących zaufanie. Znak jakości, pozytywne opinie o sklepie, czy gwarancja zwrotu pieniędzy, to tylko niektóre rozwiązania, które skutecznie niwelują wątpliwości kupujących online. Odpowiednio wcześniej należy również zapoznać się z najnowszymi trendami, aby móc zaoferować konsumentom produkty, które są aktualnie na topie. – dodaje A. Rak.

- Każdy sklep powinien planować swoje kampanie reklamowe z wyprzedzeniem. Jeśli chce się przebić przez chaos komunikacyjny w okresie przedświątecznym, musi rozsądnie przemyśleć każdy szczegół. Nie należy zapominać o detalach takich jak przekaz, możliwości korzystania z różnego rodzaju platform reklamowych, jak również o opcji rozliczania się w modelach efektywnościowych. – wyjaśnia Alexandra Wesołowska, Performance Specialist w TradeTracker Poland. - Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przygotować swój sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed nadchodzącymi świętami, zapraszamy do naszego poradnika. – dodaje A. Wesołowska.

Według Zbigniewa Nowickiego, Managing Directora w Bluerank, reklama w kanale mobile to dziś obowiązkowa pozycja w świątecznym budżecie każdego e-sklepu - Co roku, czas Gwiazdki to żniwa zakupowe dla sprzedających w sieci. Od niedawna coraz chętniej kupujemy również za pomocą urządzeń mobilnych, dzięki którym dokonujemy już 10% wszystkich transakcji w Polsce. Smartfony wykorzystujemy zamawiając produkty on-line, na przykład, kiedy zainteresuje nas reklama oglądana w czasie czekania w przedświątecznym korku. Natomiast oglądając, testując i dotykając produkty w galeriach handlowych, zwykle poszukujemy alternatywnych (najczęściej tańszych) ofert w Internecie. Jest to ważne z punktu widzenia marketerów, którzy planują świąteczny marketing i wydatki z nim związane.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane