Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Autor: Monika Chodowicz, Maciej Kraus; FernPartners dla dlahandlu.pl 12 grudnia 2014 11:57

Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Co sprawia, że klienci daną sieć sklepów oceniają jako tanią albo drogą? Czy jest to wypadkowa faktycznych cen obserwowanych w sklepie, czy wynik realizowania misternej strategii firmy? Czy Biedronka naprawdę jest taka tania a Alma to luksusowe, drogie delikatesy? Przede wszystkim musimy pamiętać, że konsumenci posiadają ograniczony dostęp do informacji na temat cen w sklepach.

Nie są oni w stanie odnotować każdej ceny, każdego artykułu, w każdym sklepie w mieście. Tym samym, ich opinia na temat poszczególnych sieci oparta jest na szczątkowych informacjach, emocjach oraz komunikatach do nich adresowanych, a nie na podstawie rzetelnej wiedzy. Owych komunikatów, które przekładają się na opinie może być wiele: wystrój wnętrza, kolorystyka, czystość sklepu, forma i treść przekazu reklam czy nawet wielkość parkingu.

Zgodnie z koszykiem cenowym portalu dlahandlu.pl w listopadzie w Warszawie najtańszą siecią okazał się Auchan, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Kaufland, Biedronka, Carrefour oraz Tesco. Zestawienie, jako najdroższe sieci zamykają: Freshmarket, Lewiatan oraz Carrefour Express. Czy tak samo jednak wygląda postrzeganie cenowe tych sieci?
Jak pokazuje obserwacja rynku oraz szereg badań, rzeczywisty i postrzegany poziom cen mogą od siebie znacząco odbiegać.

Sieci handlowe walczą o „umysły" i portfele klientów na wiele sposobów: organizując promocje, coraz bardziej wymyślne akcje marketingowe oraz stosując różne mechanizmy lojalnościowe zwiększające postrzeganą atrakcyjność. W praktyce okazuje się jednak, że budowany przez nie wizerunek odbiega od rzeczywistego poziomu cen. Mimo wszystko ze względu na to, że klienci nie są w stanie ocenić rzeczywistego poziomu cen, to te sieci, które są skuteczne w budowaniu wizerunku odnoszą sukces i cieszą się popularnością wśród konsumentów, a nie te, które są rzeczywiście tanie. Dlatego też, warto stanąć do walki i wprowadzić zmiany, które sprawią, że klienci będą chętnie odwiedzali twój i będą przekonani o tym, że oferujesz produkty w atrakcyjnych cenach.

  • Marcin 2014-12-14 11:41:49

    ja wiem jedno częste promocje, baaardzo głębokie zejście z ceny, mniejsza ilość SKU biorących udział w promocji, i potężna ekspozycja na którą trzeba zwrócić uwagę.

    tekst może i fajny ale typowe wodolejstwo. Kilka tygodni temu pisano żeby cenówki pisane były mniejszą czcionką i wtedy na zasadzie przeniesienia niby niższe postrzeganie cenowe hehehe

    kto ma kasę na marketing, promocje i reklamę ten jest tani bo kłamstwo powtórzone 7 razy staje się prawdą i tyle w temacie.

  • Gustaw 2014-12-13 21:31:56

    Bardzo fajny tekst!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane