REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach

Autor: Piotr Oracz 5 maja 2016 19:03

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach fot, Piotr Oracz

Sezonowość to naturalny element handlu, na który należy się przygotowywać z coraz dłuższym wyprzedzeniem. Obecnie firmy przeznaczają 92% budżetu marketingowego na pozyskanie ruchu na stronę www, ale zaledwie 1%, by doprowadzić do konwersji. Weryfikowanie zachęt, które można testować zarówno pod względem komunikatu, wyglądu, miejsca i czasu prezentacji staje się coraz istotniejszym elementem mającym wpływ na efektywność wyników sprzedażowych w całym sezonie.

REKLAMA

Czas przedświąteczny (Dzień Kobiet, Komunia, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Black Friday, Boże Narodzenie) jest bardzo wymagający dla większości właścicieli e-sklepów. Jest to okres zwiększonego ruchu i zwielokrotnionej ilości zamówień. Niektóre firmy przygotowują się nawet 6 miesięcy do gorącego okresu, bo wiele z nich potrafi zarobić w czasie Świąt więcej niż przez pozostałą część roku. Według badania RJMetrics: „Dni począwszy od tzw. Czarnego Piątku, (Black Friday – przypada w ostatni piątek listopada) aż do Wigilii Bożego Narodzenia przynoszą nawet do 50-100% zwiększonego zysku w porównaniu z pozostałymi dniami zakupowymi przez pozostałą część roku.

Problem: Klienci są niecierpliwi szczególnie w okresie większego zainteresowania. Chcą szybkiej realizacji zamówienia, szybkiej obsługi reklamacyjnej, błyskawicznej odpowiedzi na e-maila. 

Rozwiązanie: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Zajrzyj do zeszłorocznych danych i na ich podstawie dokonaj estymacji jak wiele osób jest potrzebnych, aby klienci otrzymali odpowiedź w deklarowanym czasie np. w ciągu 1 godziny, czy 24 godzin. Ważniejsze jednak jest to, aby wprowadzić zmiany na stronach sklepu, które sprawią, że klienci łatwo znajdą informacje, jakich szukają, np.:często zadawane pytania (FAQ), czat online, gdzie doradca klienta, będzie mógł odpowiadać w czasie rzeczywistym, dodatkowa infolinia, gotowe szablony odpowiedzi do najczęściej pojawiających się pytań w e-mailach, widoczna na stronie wyszukiwarka – która faktycznie skutecznie działa.

Problem: W jednej z ankiet przeprowadzonej dla HRC Advisory przeszło 80% respondentów wskazało, że ich największym wyzwaniem jest zaplanowanie odpowiedniej dostępności towarów w tym czasie.

Rozwiązanie: Wykorzystaj analizę predykcyjną do planowania zapasów (więcej: Gagan Mehra)

Problem: Twoja strona może tracić zyski z powodu złej użyteczności. Jeśli oczekiwania użytkownika nie są spełnione podczas surfowania po sklepie, z całą pewnością przeniesie się do innego sklepu, w którym te oczekiwania są spełnione lepiej.

  • patrik 2016-05-11 11:31:25

    to że mają xboxy mnie nie dziwi w ogóle, ale o rowerach wcześniej nie słyszałem

  • kermit 2016-05-07 13:43:19

    to prawda, ale przynajmniej me to jest polski sklep tylko trochę większy ;)

  • felfel 2016-05-06 13:00:24

    mniejsi gracze mają nie lada problem, bo jak zbliża się komunia to i tak wszyscy jeżdżą do jakichś media expertów itp. i czasem nawet myślą na miejscu czy wziąć xboxa czy rower czy komputer, dla nich to mega wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA