PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach

Autor: Piotr Oracz 5 maja 2016 19:03

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach fot, Piotr Oracz

Sezonowość to naturalny element handlu, na który należy się przygotowywać z coraz dłuższym wyprzedzeniem. Obecnie firmy przeznaczają 92% budżetu marketingowego na pozyskanie ruchu na stronę www, ale zaledwie 1%, by doprowadzić do konwersji. Weryfikowanie zachęt, które można testować zarówno pod względem komunikatu, wyglądu, miejsca i czasu prezentacji staje się coraz istotniejszym elementem mającym wpływ na efektywność wyników sprzedażowych w całym sezonie.

Czas przedświąteczny (Dzień Kobiet, Komunia, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Black Friday, Boże Narodzenie) jest bardzo wymagający dla większości właścicieli e-sklepów. Jest to okres zwiększonego ruchu i zwielokrotnionej ilości zamówień. Niektóre firmy przygotowują się nawet 6 miesięcy do gorącego okresu, bo wiele z nich potrafi zarobić w czasie Świąt więcej niż przez pozostałą część roku. Według badania RJMetrics: „Dni począwszy od tzw. Czarnego Piątku, (Black Friday – przypada w ostatni piątek listopada) aż do Wigilii Bożego Narodzenia przynoszą nawet do 50-100% zwiększonego zysku w porównaniu z pozostałymi dniami zakupowymi przez pozostałą część roku.

Problem: Klienci są niecierpliwi szczególnie w okresie większego zainteresowania. Chcą szybkiej realizacji zamówienia, szybkiej obsługi reklamacyjnej, błyskawicznej odpowiedzi na e-maila. 

Rozwiązanie: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Zajrzyj do zeszłorocznych danych i na ich podstawie dokonaj estymacji jak wiele osób jest potrzebnych, aby klienci otrzymali odpowiedź w deklarowanym czasie np. w ciągu 1 godziny, czy 24 godzin. Ważniejsze jednak jest to, aby wprowadzić zmiany na stronach sklepu, które sprawią, że klienci łatwo znajdą informacje, jakich szukają, np.:często zadawane pytania (FAQ), czat online, gdzie doradca klienta, będzie mógł odpowiadać w czasie rzeczywistym, dodatkowa infolinia, gotowe szablony odpowiedzi do najczęściej pojawiających się pytań w e-mailach, widoczna na stronie wyszukiwarka – która faktycznie skutecznie działa.

Problem: W jednej z ankiet przeprowadzonej dla HRC Advisory przeszło 80% respondentów wskazało, że ich największym wyzwaniem jest zaplanowanie odpowiedniej dostępności towarów w tym czasie.

Rozwiązanie: Wykorzystaj analizę predykcyjną do planowania zapasów (więcej: Gagan Mehra)

Problem: Twoja strona może tracić zyski z powodu złej użyteczności. Jeśli oczekiwania użytkownika nie są spełnione podczas surfowania po sklepie, z całą pewnością przeniesie się do innego sklepu, w którym te oczekiwania są spełnione lepiej.

  • patrik 2016-05-11 11:31:25

    to że mają xboxy mnie nie dziwi w ogóle, ale o rowerach wcześniej nie słyszałem

  • kermit 2016-05-07 13:43:19

    to prawda, ale przynajmniej me to jest polski sklep tylko trochę większy ;)

  • felfel 2016-05-06 13:00:24

    mniejsi gracze mają nie lada problem, bo jak zbliża się komunia to i tak wszyscy jeżdżą do jakichś media expertów itp. i czasem nawet myślą na miejscu czy wziąć xboxa czy rower czy komputer, dla nich to mega wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane