Poradnik: Jak ułatwić klientom zakupy w okresie świątecznym

Autor: pr 18 listopada 2015 09:47

Jeśli wziąć pod uwagę globalne dane z analogicznego okresu w zeszłym roku,  to najlepszy czas na „wygładzenie” doświadczenia zakupowego w sklepie. Zgodnie z danymi amerykańskiego ośrodka National Retail Federation, wyprzedaże online i e-commerce wzrosły o 6.8 proc., osiągając w 2014 roku wartość 101.9 mld dolarów. Istnieją cztery obszary, na których powinni skupić się sprzedający, aby skutecznie ułatwić zakupy świąteczne swoim konsumentom.

Świąteczne zakupy “on the Go”

Wraz z rozwojem handlu mobilnego, sprzedawcy powinni kierować się zasadą “mobile first”– projektować całość doświadczenia zakupowego myśląc w pierwszej kolejności o kanale mobilnym.

Najlepsze sklepy internetowe dostarczają swoim klientom doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie wygody – bez konieczności wprowadzania loginu, hasła czy innych szczegółów, mogących stanowić niepotrzebne utrudnienie w zakupach.

Bez obaw o bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo stanowi fundament udanej sprzedaży online. Także dokonując zakupów
w Internecie i na urządzeniach mobilnych w sezonie świątecznym, użytkownicy oczekują,
że ich dane osobowe pozostaną bezpieczne.  Należy oferować swoim klientom wypróbowane opcje płatności, które gwarantują najlepszą w swojej klasie ochronę przed oszustwami i monitoring transakcji.

Prostsza finalizacja transakcji = lepsze doświadczenie zakupowe

Sprzedawcy online doskonale zdają sobie sprawę z powszechności problemu porzuconych koszyków, prowadzącego w efekcie do niższej konwersji. Niektórzy konsumenci rezygnują
z zakupu, kiedy okazuje się, że nie mogą znaleźć znanych im opcji płatniczych. Inni poddają się w obliczu długich lub skomplikowanych procesów wprowadzania informacji, koniecznych do finalizacji transakcji.

Kiedy przychodzi do płacenia, wygoda jest kluczowa. Sprzedawcy powinni rozważyć, czy na pewno chcą za każdym razem pytać swoich klientów o dane karty kredytowej i inne informacje związane z transakcją (jak np. adres do wysyłki). 

 „BORIS” i „BOPIS”, czyli jak zapewnić elastyczność zakupową

Świąteczne zakupy mogą przyprawić konsumentów o zawrót głowy. Warto ułatwić im podjęcie decyzji i zaproponować opcje, takie jak możliwość odebrania lub zwrotu w sklepie stacjonarnym rzeczy kupionej online [odpowiednio - Buy Online; Pick up In Store (BOPIS) i Buy Online; Return in Store (BORIS)].

Obecnie, około 88 % ze 100 najbardziej topowych sklepów w Stanach Zjednoczonych oferuje obydwie opcje, co oznacza, że konsumenci coraz częściej oczekują takiego rozwiązania także od mniejszych sprzedawców. Może wydawać się, że BORIS i BOPIS stwarzają duże wyzwanie dla zarządzania łańcuchem dostaw. Niemniej jednak, bez elastyczności systemów magazynowania, nie można mówić o jego skutecznej skalowalności.

 

 

 

 



Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane