PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak usługi lokalizacji mogą pomóc zwiększyć zyski w branży retail

Autor: dlahandlu.pl 30 listopada 2016 11:09

Poradnik: Jak usługi lokalizacji mogą pomóc zwiększyć zyski w branży retail

- Większość kupujących używa smartfonów w sklepach i wielu już nie wróci do sklepu, jeśli nie będą mogli znaleźć potrzebnych informacji. Dlatego warto zaoferować klientom lepsze środowisko robienia zakupów w sklepie - uważa Mark Thomson, Retail Industry Director EMEA, Zebra Technologies.

REKLAMA

Według wyników badania przeprowadzonego przez Google, Ipsos MediaCT i Sterling Brands, 71 proc. klientów, którzy na swoim smartfonie sprawdzają informacje podczas zakupów w sklepie, mówi, że jest to ważny element robienia zakupów.  Niestety aż 66 proc. ankietowanych podaje, że próbowało dotrzeć do potrzebnych informacji o towarach w sklepie, ale nie udało im się ich znaleźć. Natomiast ponad 40 proc. respondentów powiedziało, że wyszło ze sklepu z uczuciem frustracji i raczej będą robić zakupy gdzie indziej. - Instalowane obecnie w sklepach sieci i systemy analityczne pozwalają wykorzystać działające w smartfonach technologie lokalizacji Wi-Fi i Bluetooth Smart do prowadzenia personalizowanej interakcji z klientami w oparciu o aplikację lojalnościową lub inny interfejs w telefonie. Technologia mobilna z funkcją lokalizacji daje wiele możliwości - mówi Mark Thomson.

Ekspert wymienia wśród nich m.in. :
• Możliwość wysyłania kuponów rabatowych w zależności od historii zakupów danego klienta lub jego położenia w sklepie w celu zachęcenia do dodatkowych zakupów; 
•Możliwość witania klientów po imieniu na ekranie smartfona, kiedy wchodzą do sklepu albo wyznaczenia pracownika, który pomoże klientowi przebywającemu (według danych dostarczonych przez system lokalizacji) dłużej w danym dziale sklepu.
• Dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o przepływie ruchu w sklepie. System natychmiast powiadamia, jeżeli przy kasach lub w danym dziale sklepu potrzebnych jest więcej pracowników obsługi.
• Możliwość udostępniania mapy i przesyłania dokładnych wskazówek, żeby klienci mogli szybko znaleźć produkty, których szukają.
• Możliwość porównywania przepływu ruchu w sklepie i zachowania klientów, pomagająca ustalić jaki układ sklepu i ekspozycji towaru zapewnia najwyższą sprzedaż. 

Według badań firmy Google klienci używający telefonów komórkowych podczas zakupów jako narzędzia do szukania informacji wydają w sklepie 25 proc. więcej. Nadajniki beacon oraz zarządzanie przez oprogramowanie oparte na chmurze, ułatwiają zbieranie i analizę danych, które pomogą firmie jak najlepiej obsłużyć każdego klienta w każdej chwili podczas jego wizyty w sklepie, a także później - mówi Mark Thomson z Zebra Technologies.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA