PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak wykorzystać mobile w okresie szaleństwa przedświątecznych zakupów?

Autor: pr 17 listopada 2016 10:38

Okres od końca listopada do końca poświątecznych wyprzedaży to najgorętszy czas w e-commerce. Każdy sklep internetowy podwaja wtedy wysiłki w celu przyciągnięcia do siebie jak największej rzeszy klientów. Aby wyprzedzić konkurencję, warto w swojej strategii marketingowej poświęcić sporo miejsca działaniom w kanale mobilnym. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają w jaki sposób wykorzystać kanał mobilny, aby zwiększyć przychody e-sklepów w okresie szaleństwa przedświątecznych zakupów.


REKLAMA

Uchwycić właściwy moment

Dla e-sprzedawcy kluczowe jest trafienie we właściwy moment, czyli chwilę w której konsument gotowy jest dokonać zakupu. Google, na podstawie zachowań obserwowanych u użytkowników wyszukiwarki, zaprezentował koncepcję dotyczącą tzw. mikromomentów, a więc sytuacji, w których użytkownik impulsywnie sięga po smartfona i zaczyna wpisywać różne hasła do przeglądarki. Google wyodrębnił cztery rodzaje mikromomentów: pierwszy dotyczy nagłej potrzeby uzyskania jakiejś informacji („I want to know”), kolejny to impuls związany z koniecznością szybkiego pozyskania wiedzy na temat lokalizacji danego miejsca np. restauracji, firmy czy sklepu znajdującego się w okolicy („I want to go”), trzeci to potrzeba znalezienia szybkiej instrukcji pomocnej w rozwiązaniu problemu związanego z codziennymi czynnościami („I want to do”). I wreszcie ostatni rodzaj mikromomentu, to ten na który czekają wszyscy sprzedawcy internetowi  – chwila, gdy konsument jest gotów dokonać zakupu („I want to buy”). Nawet jeśli najważniejszym celem e-sklepu jest wychwycenie internautów z tą ostatnią motywacją, to kompleksowa strategia działań w mobile’u w zakresie przygotowań do świątecznego okresu zakupów powinna obejmować działania pozwalające przyciągnąć uwagę konsumenta w różnych mikromomentach. Internauta szuka informacji o tym jak przygotować się do górskiej wyprawy? Na stronie e-sklepu, który sprzedaje m.in. buty do chodzenia po górach, może znaleźć np. inspirujący artykuł blogera-podróżnika na ten temat. Konsument chce wiedzieć jak zrobić niepowtarzalne dekoracje świąteczne? Na witrynie sklepu internetowego może natrafić na zabawne wideo typu DIY (do it yourself) z inspiracjami opartymi na produktach dostępnych w sklepie. Im częściej internauta będzie trafiał na stronę www e-sklepu, tym większa szansa, że gdy pojawi się impuls związany z chęcią konkretnego zakupu, szybciej odwiedzi witrynę lub z większym prawdopodobieństwem kliknie w skierowaną do niego spersonalizowaną reklamę, którą również w odpowiednim momencie zobaczy na swoim telefonie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA