PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak zadbać o klienta w salonie budowlanym?

Autor: pr 18 listopada 2016 14:05

Sprzedawcy muszą umieć rozmawiać z różnymi ludźmi. Klient może być zgodny, negujący, samodzielny, opierający się na opinii innych, chaotyczny bądź też systematyczny… Ale każdego z nich charakteryzuje jedna, wspólna potrzeba – dobrego wyboru. Dlatego tak duża odpowiedzialność leży na obsłudze, zwłaszcza w salonach budowlanych, gdzie waga dokonywanych zakupów jest zazwyczaj znacznie większa niż w przypadku innych branż. Jak zatem zrobić dobre wrażenie na potencjalnym nabywcy i zatrzymać jego uwagę na dłużej?

REKLAMA

Oprócz kompetencji sprzedawcy, ogromne znaczenie dla powodzenia transakcji sprzedaży ma pierwsze wrażenie, które wywołuje na kliencie przestrzeń sklepowa.

– Coraz więcej kierowników punktów budowlanych rozumie, że duży potencjał sprzedażowy ma odpowiednia aranżacja sklepu. Dlatego niektóre salony przypominają już w znacznej mierze domy inwestorów – jest w nich miejsce na wygodne sofy, atrakcyjne bibeloty czy świeże kwiaty. Te wszystkie elementy zgrabnie dobrane do charakteru organizacji uprzyjemniają klientowi wizytę, pozwalają mu poczuć się komfortowo – tłumaczy Adam Mitura, właściciel Mitura Academy – firmy, która prowadzi zindywidualizowane projekty szkoleniowo-doradcze dla przedsiębiorstw, wspierające sprzedaż.

Na kupujących można skutecznie wpływać poprzez ekspozycję, wykorzystując zasady marchandisingu. Pożądany rozkład towarów projektuje się w odwołaniu do tego, w jak sposób klient budowlany podejmuje decyzje. Nie można w tym względzie polegać wyłącznie na własnej intuicji czy guście. – Są to oczywiście tylko elementy towarzyszące. Piękne tło nie zastąpi wiedzy i umiejętności człowieka, sprzedawcy, ale może znacząco ułatwić mu pracę, gdyż będzie czynnikiem uwiarygadniającym jego słowa – dodaje. Oddziaływać na odbiorcę można nie tylko przemyślanym ustawieniem produktów, lecz także kolorem elementów wystroju. Barwy wpływają na nasze zachowanie. Salon budowlany powinien być wizytówką właściciela, a także producentów, którzy wystawiają w nim swój towar. Nawet najlepiej skonstruowany wyrób budowlany nie spotka się z uznaniem konsumenta, jeśli zostanie zaprezentowany w miejscu dalekim od porządku i harmonii.

Oprócz wystroju wnętrza, liczy się też oprawa graficzna dokumentów. – Wielokrotnie widziałem oferty składane na świstku papieru, które ograniczały się wyłącznie do ceny. Chcemy liczyć się na rynku? A więc nie pozwalajmy sobie na taką bylejakość! Nie potrzeba ani wielkich pieniędzy, ani nakładów pracy, aby zaprojektować specjalny szablon ofertowy, w którym znajdą się niezbędne informacje, również te o firmie, oraz materiał zdjęciowy. Dzięki temu składana propozycja będzie kompletna – tłumaczy przedstawiciel Mitura Academy. Każdy element, który tworzy salon budowlany, może mieć znaczenie dla klienta budowlanego – od miejsca parkingowego aż po godziny otwarcia sklepu. Okazuje się, że w porze popołudniowej, która maksymalizowałaby zwrot z inwestycji, składy budowlane często są już zamknięte. Potencjalny nabywca, chcąc zakupić jakikolwiek produkt, musi zatem wziąć wolne w pracy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA