REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak zapobiec porzucaniu koszyków w e-sklepie

Autor: pr 29 maja 2015 10:41

Klienci porzucają pełne koszyki – to znane zjawisko powodujące, że operatorzy sklepów online tracą zyski. Jak temu zapobiec? Czego klienci oczekują od sklepów internetowych? SIX Payment Services przedstawił wyniki przeprowadzonej analizy sytuacji.

REKLAMA

Komfort klienta na pierwszym miejscu

Decydując się na zakupy w sklepie internetowym, wybieramy oszczędność czasu oraz wygodę. Dlatego też dobry sklep e-Commerce powinien zapewnić klientowi komfort w każdym momencie procesu zakupowego.

Intuicyjność w poruszaniu się po sklepie internetowym, łatwość wyszukiwania i wyboru produktów to podstawowe cechy sklepu internetowego, które doceniają klienci. Klient chce mieć również pełen przegląd sytuacji, doceni więc możliwość sprawdzenia na jakim etapie zakupu się znajduje i jakie produkty wybrał. W tym celu powinien otrzymać dokładne informacje, najlepiej w formie graficznej, ile kroków dzieli go od zakupu, a wirtualna kasa powinna zawierać zdjęcie i podstawowe dane o wybranym produkcie. To pozwoli klientowi upewnić się, czy rzeczywiście wybrał właściwy rozmiar czy kolor produktu.

Klienci potrzebują też  przejrzystych informacji dotyczących spodziewanego dnia dostawy oraz kosztu wysyłki. Dlatego też wszystkie koszty powinny być widoczne już od momentu rozpoczęcia procesu zakupowego. Jeżeli sklep oferuje kody rabatowe lub promocje, powinien zadbać o to, by były ważne. Jeżeli klienci szukają promocji, których nie można znaleźć, z pewnością zrezygnują z zakupu. A jeśli kupujący wciąż będzie miał wątpliwości i dodatkowe pytania? Powinien łatwo znaleźć dane kontaktowe na stronie sklepu. Sprawna obsługa to szybka reakcja na zapytania e-mailowe i dobry kontakt telefoniczny.

Klient potrzebuje swobody

Stres jest przeciwnikiem udanych zakupów. Klient powinien mieć poczucie, że w każdej chwili ma możliwość cofnięcia się o krok, na przykład, aby przerwać proces płatniczy i kontynuować zakupy. Powinien też wiedzieć, że może dokonać zmian w zamówieniu. Swoboda to również brak konieczności rejestrowania się w sklepie. Wbrew pozorom, niezarejestrowani użytkownicy to znaczna grupa potencjalnych klientów, którzy mogą przyczynić się do widocznego wzrostu obrotów.

Bezpieczeństwo to priorytet

Właściwe obchodzenie się z danymi to podstawowa kwestia w budowaniu zaufania. Dlatego niezbędny jest wybór najwyższych standardów bezpieczeństwa, które pozwolą chronić sklep oraz klientów przed nadużyciami. Strona sklepu internetowego, poprzez którą zbierane są dane klienta powinna być zabezpieczona protokołem SSL. Standard 3-D Secure zastosowany przez operatora płatności („Verified by Visa”, „MasterCard SecureCode” lub „American Express SafeKey”) wzmocni poziom tych zabezpieczeń, umożliwiając dodatkowe uwierzytelnienie w momencie podawania danych karty. Sklep internetowy powinien również wybrać takie rozwiązanie płatnicze, które posiada certyfikat PCI DSS. Warto umieścić pieczęć certyfikatu w widocznym miejscu na stronie sklepu, ponieważ pomaga to budować poczucie bezpieczeństwa klienta.

  • Marta 2015-05-29 14:07:08

    osobiście zdarza mi się to w e-sklepach,w których nie można znaleźć kosztu przesyłki. Dopiero pod koniec gdy trzeba zaakceptować zakupy ten koszt się pojawia. Jeśli uważam ,że koszt przesyłki jest za duży nie kontynuuje zakupów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA