Poradnik: Jak zoptymalizować sklep internetowy, by osiągać lepsze wyniki?

Autor: Magdalena Tobiasz, specjalista ds. content marketingu w spółce Ideo 4 marca 2015 14:35

Przystępując do prac związanych z optymalizacją sklepu internetowego, należy dla każdej strony zdefiniować metatagi: title, description, keywords. Podstawowa zasada SEO mówi o unikalności tych elementów, które nie powinny być powielane jako informacje precyzujące zawartość poszczególnych stron serwisu. Warto w nich zamieszczać słowa kluczowe (także w odmienionej formie), przy czym nie mogą być nimi przesycone.

Stronie głównej i podstronom powinien być przypisany unikalny znacznik title, nawet jeśli sklep jest bardzo rozbudowany ze względu na dużą ilość produktów. W sytuacji, gdy w jednej kategorii znajdują się dwa identyczne produkty tego samego producenta, warto w znaczniku title doprecyzować informacje odpowiadające zawartości podstrony.
Również podstrony stronicowania kategorii powinny posiadać unikalne tytuły, w których widoczne będą przypisane im numery. Bez względu na to, czy w danej platformie metatag title wprowadzany jest ręcznie czy automatycznie, zawsze musi on posiadać schemat budowy zgodny z ogólnie obowiązującymi zasadami SEO.

Strona główna i każda podstrona wymagają unikalnego opisu, który również może być przygotowywany ręcznie lub automatycznie. Standardy SEO mówią, że prawidłowa długość description powinna wahać się w granicach 155 - 165 znaków. Ponieważ jest to tekst widoczny w wynikach wyszukiwania, stanowi dla użytkowników informację o zawartości merytorycznej przypisanej do niego podstrony.

Istotnym elementem optymalizacji sklepu internetowego jest prawidłowe rozlokowanie nagłówków, zgodnie z zasadą hierarchii ważności. Nagłówek pierwszego rzędu, pełniący funkcję tytułu, jest zawsze jeden dla każdej strony serwisu, przy czym dobrze, jeśli w skondensowany sposób informuje, o czym jest dana podstrona. Ponadto nagłówek pierwszego rzędu nie może być identyczny jak znacznik tytułowy.

Nagłówek powinien być wyznaczany w pierwszej kolejności, dopiero później można użyć nagłówków dalszych rzędów, stopniując ich wagę, w zależności od wartości znajdujących się w nich elementów. Dla robotów wyszukiwarek właściwe rozmieszczenie nagłówków jest ważną informacją o podziale treści na stronie. 

Jeśli zatem nagłówek będzie pełnił funkcję tytułu, nagłówki i kolejne mogą odpowiadać ważnym elementom w obrębie podstrony, jak: kategorie, podkategorie, nazwy produktów itd. Należy jednak pamiętać, że pod każdym nagłówkiem musi znajdować się właściwa dla niego treść. Gdy podstrona dotyczy jednego produktu, wówczas jego nazwa będzie oznaczona nagłówkiem, a pozostałe będą wyznaczać poszczególne części opisu.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane