Poradnik: Jakie są oczekiwania e-konsumentów?

Autor: Shipbooster 25 lutego 2016 14:16

Jak trafić w gusta potencjalnych e-klientów, aby sklep internetowy nie stracił na wartości i zyskał zainteresowanie? Wzrost branży e-commerce wpływa na powiększające się wymagania e-konsumentów.

Nie każ czekać
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, strona nie powinna się ładować dłużej niż 3 sekundy, ponieważ internauta zniechęci się w ekstremalnie szybkim czasie do kontynuowania zakupów na takiej stronie. Ponad to, aż 80% użytkowników nie powraca na strony, które nie są wystarczająco szybkie.

Wybieranie produktu
Po przejściu pierwszego testu, e-konsument zaczyna wybieranie produktu, zazwyczaj trwa to do około 90 sekund. Jest to czas, w którym witryna „kupuje” konsumenta. Warto mieć na uwadze, że najsilniejszym bodźcem skłaniającym do zakupu są zdjęcia wystawionych produktów. Jakość zdjęć powinna być wysokiej jakości, jak również oddające rzeczywistość, bowiem 1/4 kupujących porzuca dokonanie zakupu przez słabą jakość fotografii. W ostatnim czasie w sektorze odzieżowym dużą popularnością cieszą się filmy video, przedstawiające produkty na modelce.

Zadbaj o dobrą opinie
Co trzeci internauta sprawdza opinię i recenzję na temat produktu, którym jest zainteresowany. Warto zadbać o dobrą opinię wprowadzając w e-sklepie system umożliwiający wystawianie opinii na temat zakupionego produktu, niezależnie od zadowolenia lub niezadowolenia.

Szybki proces zakupowy
Podaruj swoim potencjalnym e-klientom szybki proces zakupowy. Możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji jest teraz bardzo pożądanym krokiem. Dodatkowo cały proces nie powinien przekraczać 5 kroków i posiadać funkcje wracania do poprzedniej strony.

Sprawny system płatności
Możliwość wyboru płatności jest bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na sfinalizowanie procesu zakupowego. Niedostępność preferowanej formy przez e-klienta skutecznie go zniechęci do dokonania zakupu. Warto w tym sektorze sprostać wymaganiom klientów.

Satysfakcja z rabatu
Ponad połowa konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupu korzystając rabatów oferowanych przez sklepy i jest to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje. Warto pamiętać, że cena za przesyłkę towaru powinna również być rozsądnie dopasowana.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane