REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jakie są oczekiwania e-konsumentów?

Autor: Shipbooster 25 lutego 2016 14:16

Jak trafić w gusta potencjalnych e-klientów, aby sklep internetowy nie stracił na wartości i zyskał zainteresowanie? Wzrost branży e-commerce wpływa na powiększające się wymagania e-konsumentów.

REKLAMA

Nie każ czekać
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, strona nie powinna się ładować dłużej niż 3 sekundy, ponieważ internauta zniechęci się w ekstremalnie szybkim czasie do kontynuowania zakupów na takiej stronie. Ponad to, aż 80% użytkowników nie powraca na strony, które nie są wystarczająco szybkie.

Wybieranie produktu
Po przejściu pierwszego testu, e-konsument zaczyna wybieranie produktu, zazwyczaj trwa to do około 90 sekund. Jest to czas, w którym witryna „kupuje” konsumenta. Warto mieć na uwadze, że najsilniejszym bodźcem skłaniającym do zakupu są zdjęcia wystawionych produktów. Jakość zdjęć powinna być wysokiej jakości, jak również oddające rzeczywistość, bowiem 1/4 kupujących porzuca dokonanie zakupu przez słabą jakość fotografii. W ostatnim czasie w sektorze odzieżowym dużą popularnością cieszą się filmy video, przedstawiające produkty na modelce.

Zadbaj o dobrą opinie
Co trzeci internauta sprawdza opinię i recenzję na temat produktu, którym jest zainteresowany. Warto zadbać o dobrą opinię wprowadzając w e-sklepie system umożliwiający wystawianie opinii na temat zakupionego produktu, niezależnie od zadowolenia lub niezadowolenia.

Szybki proces zakupowy
Podaruj swoim potencjalnym e-klientom szybki proces zakupowy. Możliwość dokonania zakupu bez konieczności rejestracji jest teraz bardzo pożądanym krokiem. Dodatkowo cały proces nie powinien przekraczać 5 kroków i posiadać funkcje wracania do poprzedniej strony.

Sprawny system płatności
Możliwość wyboru płatności jest bardzo istotnym czynnikiem, który wpływa na sfinalizowanie procesu zakupowego. Niedostępność preferowanej formy przez e-klienta skutecznie go zniechęci do dokonania zakupu. Warto w tym sektorze sprostać wymaganiom klientów.

Satysfakcja z rabatu
Ponad połowa konsumentów przyznaje, że dokonuje zakupu korzystając rabatów oferowanych przez sklepy i jest to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje. Warto pamiętać, że cena za przesyłkę towaru powinna również być rozsądnie dopasowana.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA