PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Poradnik: Lojalność klienta kluczem do sukcesu w e-commerce

Autor: Dagmara Kruszewska, Country Manager, SOFORT GmbH 17 czerwca 2016 11:17

W każdym biznesie sztuką nie jest pozyskanie klienta, lecz zdobycie jego długoterminowej lojalności. Jest to twierdzenie szczególnie prawdziwe, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że dla konsumentów w sieci najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danej oferty jest cena. To kwestia kluczowa dla ponad 66% internautów robiących zakupy przez Internet . Dopiero w następnej kolejności wymieniane są wiarygodność sklepu (56%) oraz udostępniane klientom metody płatności (23%).

Oznacza to, że stworzenie szerokiej bazy lojalnych klientów jest w Internecie wyzwaniem. Konkurowanie wyłącznie ceną nie zawsze jest możliwe i ma swoje granice. Zresztą nie jest to również czynnik w oparciu o który buduje się bardziej rozbudowane relacje na linii konsument-sprzedawca. Z tego względu każdy sklep powinien także poświęcić dużo uwagi i energii, aby wykreować wartość dodaną i nawiązać relacje z klientami, które pozwolą stworzyć stabilną bazę. Jest to jeden z kluczowych elementów powodzenia w branży e-commerce. Jak dowodzą badania i symulacje, zdobyta wierność klienta w sieci może przynosić większe korzyści niż w przypadku sklepów tradycyjnych . Istnieją jednak sprawdzone metody i kierunki działania, które mogą stanowić cenną podpowiedź przy budowaniu i umacnianiu pozycji sklepu na rynku.

Sklep to marka

Przede wszystkim należy się wyróżnić i już najlepiej podczas samego planowania otwarcia sklepu procować także nad wypracowaniem marki. Jaki jest nasz sklep? Dla kogo? Jakie wartości są dla sklepu najważniejsze? Czy oprócz zwykłej sprzedaży związana jest z nim jakaś filozofia? Czym będzie się różnić od konkurencji? Jaka będzie szata graficzna? W Internecie otwartość i szczerość zawsze wygrywa, stąd marka również powinna taka być. Sztuczność, brak jasnego przekazu i spójności to coś co zniechęca klientów oraz stoi na drodze do budowania z nimi dobrych relacji. To samo tyczy się polityki komunikacyjnej firmy. Klienci wymagają od sklepu, aby ten prowadził z nimi dialog w sposób jasny, szczery, bezpośredni i otwarty. Dlatego też w ramach „obowiązkowego pakietu” narzędzi wspierających budowę grupy lojalnych i zadowolonych klientów należy wymienić m.in.: kanały Social Media, live web chat oraz zadbanie o personalizację.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9965

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane