Poradnik: O czym pamiętać kupując produkty spożywcze online

Autor: dlahandlu.pl/pr 1 lipca 2015 12:26

 Poradnik: O czym pamiętać kupując produkty spożywcze online Fot. za commons.wikimedia.org

Eksperci Trusted Shops odpowiedzieli na najczęstsze wątpliwości osób zamawiających produkty na grilla online.

Czy przy zakupie produktów spożywczych, np. warzyw lub ryb przysługuje 14-dniowe prawo do odstąpienia od umowy?

Konsumentom robiącym zakupy przez internet nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy kupują towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia. Wyjątek ten dotyczy w szczególności towarów takich jak żywność, które często charakteryzują się krótkim terminem przydatności do spożycia. W tej sytuacji zakupionych warzyw lub ryb nie można zwrócić.

Zamiast wołowiny kurier dostarczył wieprzowinę. Co w tej sytuacji zrobić?

Sprzedawca internetowy zobowiązany jest do przesłania produktu zgodnego z zamówieniem. W przypadku pomyłki, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W pierwszej kolejności warto się jednak skontaktować z przedstawicielem sklepu i poinformować o zaistniałym problemie. Przedsiębiorca powinien wymienić towar na ten, który został zamówiony.

Zamówiono na grilla pakowane warzywa. Po otwarciu opakowania okazało się, że część z nich jest zepsuta. Czy można odzyskać wpłacone pieniądze?

Jeżeli dostarczone produkty są zepsute lub przeterminowane wówczas sprzedawca powinien zwrócić klientowi pieniądze. W wielu przypadkach kupujący powinien udowodnić, że dostarczony produkt faktycznie nie nadawał się do spożycia. Warto do przygotowanego oświadczenia dołączyć zdjęcie dostarczonego produktu.

Kurier dostarczył zamówienie wcześniej niż planowano. Zakupione produkty zostawił u sąsiada, który nie zadbał o to, aby włożyć je do lodówki przez co część produktów nie nadaje się już do spożycia. Czy kurier mógł zostawić zamówienie u sąsiada?

Jeżeli w komentarzu do zamówienia była adnotacja, że w razie nieobecności lokatorów sąsiad jest upoważniony do odbioru zamówienia, wówczas kupujący nie ma podstaw do złożenia reklamacji. Jeśli jednak kurier sam podjął taką decyzję i zostawił zamówienie u sąsiada z własnej inicjatywy wówczas, konsument ma prawo do złożenia reklamacji. W świetle prawa zamówienie nie zostało bowiem zrealizowane.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane