Poradnik: Poke-marketing, czyli jak wypromować lokalny biznes przy pomocy Pokemon GO

Autor: pr 22 lipca 2016 12:27

Poradnik: Poke-marketing, czyli jak wypromować lokalny biznes przy pomocy Pokemon GO fot. materiay prasowe, Przykładowe akcje CH Forum Gliwice

Pokemon GO może mieć zastosowanie w marketingu miejsc i promowaniu lokalnego biznesu. Jak wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

Pokemon GO to gra od Niantic Project, która powstała na bazie projektu Ingress. Gra, jak wszystko co bazuje na wspomnieniach i sentymentach, okazała się wielkim sukcesem - ludzie spędzają średnio 43 minuty dziennie w aplikacji - czyli więcej niż na Whatsappie i Instagramie. Główną grupą docelową apki miała być Generacja Y, zwana tez Millenialsami, czyli te osoby, które na Pokemonach się “wychowały”.

Okazuje się, że Pokemon GO może mieć rewelacyjne zastosowanie w marketingu miejsc i promowaniu lokalnego biznesu. Jak wykorzystać aplikację, żeby przyciągnąć klientów do sklepu, centrum handlowego czy restauracji?

1. 30% zniżki dla niebieskich!

W grze Pokemon GO użytkownicy wybierają jedną z trzech drużyn: Mystic (niebiescy), Valor (czerwoni) lub Instinct (żółci). Jak wykorzystać to marketingowo? Można na przykład zaproponować zniżkę dla jednej z drużyn - zwłaszcza, jeżeli charakter naszej marki kojarzy się z którymś z kolorów lub nazwą. Przykładowo, restauracja z niebieskim szyldem może zaproponować zniżkę dla teamu Mystic, a sklep spożywczy może zrobić zniżkę na banany dla drużyny żółtych.

2. Pokestopy i Gymy

Pokestopy to miejsca, w których można zdobywać cenne itemy - są nimi zazwyczaj znane budynki, większe skrzyżowania, pomniki i popularne miejsca spotkań. Jak wykorzystać Pokestopa do zwiększania footfallu w swoim sklepie czy centrum handlowym albo w celu przyciągnięcia klientów do restauracji? Większość Pokestopów pojawiła się w miejscach, gdzie wcześniej istniały portale z gry Ingress. Obecnie nie ma możliwości zgłoszenia nowego Pokestopa, jednak producent gry planuje uruchomienie programu partnerskiego, który prawdopodobnie umożliwi uruchomienie PokeStopa w miejscu waszego biznesu. Można za to skorzystać z PokeStopa znajdującego się w pobliżu waszego obiektu - jeżeli pół kilometra od sklepu znajduje się PokeStop, może to być miejsce do pozostawienia materiałów reklamowych - ulotek czy kuponów zniżkowych zachęcających do przyjścia do sklepu. Jeżeli na przykład PokeStop znajduje się w parku lub na dużej otwartej przestrzeni, można zastanowić się nad uruchomieniem w tym miejscu foodtrucka albo - jeżeli mamy np. sklep odzieżowy - zorganizowaniu wyprzedaży w plenerze.

3. Lure Module

Aplikacja Pokemon GO posiada opcję, tzw. Lure Module, który po uruchomieniu przez pół godziny przyciąga w konkretne miejsce nowe Pokemony. Można go uruchomić w niedalekiej odległości od PokeStopa i jest widoczny dla wszystkich użytkowników w okolicy jako różowy pyłek na mapie. Takie działanie może przyciągnąć w konkretne miejsce nawet setki osób w nieustannej pogoni za Pokemonami. Lure kosztuje 100 Pokecoins, czyli tylko 0,99 EUR, a zwrot z takiej inwestycji może być bardzo wysoki

  • polishslave.eu 2016-08-19 12:37:33

    pierdzielenie, może być, może będzie, prawie jak forex, a ta sprzedaż ubrań w plenerze mnie rozwaliła

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane