Poradnik: Poprawa akustyki sklepu nie musi oznaczać wielkich zmian i kosztów

Autor: pr 22 grudnia 2015 09:24

Na problem głośniej muzyki w sklepach klienci zwracają szczególnie uwagę w grudniu. W punktach handlowych panuje wówczas bardziej odczuwalny niż zazwyczaj  hałas związany ze zwiększoną liczbą klientów i układaniem towaru na półkach. Znaczenie ma tu też odpowiednie wyposażenie sklepu, by zapewniał komfort akustyczny.

Klienci mają alternatywę, mogą po prostu opuścić głośny sklep i zrobić zakupy w bardziej przyjaznym punkcie handlowym. Takiego wyjścia nie mają pracownicy sklepów i marketów. Hałas trwający stale w miejscu pracy powoduje trwałe osłabienie słuchu. Problem bywa poruszany co jakiś czas w okresie świątecznym przez związki zawodowe. Jednak nie ma regulacji prawnych, by zabronić pracodawcom puszczania kolęd, lub choćby ustalić maksymalne natężenie hałasem.

- Stan ten pogarsza jeszcze fakt, ze większość sklepów jest projektowanych  z wykorzystaniem materiałów odbijających dźwięki np. szkła, kamienia, gipsu i twardych podłóg - podkreśla Sylwia Rudnicka z polskiego oddziału firmy Armstrong, producenta akustycznych sufitów powieszanych. Tymczasem poprawa akustyki sklepu nie musi oznaczać wielkich zmian i kosztów. Dostępne na rynku rozwiązania pozwalają łatwo obniżyć poziom hałasu. Najskuteczniej sprawdzają się akustyczne sufity podwieszane, gdyż pochłaniają one hałas dużą powierzchnią. Tam, gdzie nie ma możliwości instalacji całego sufitu zawiesić można tzw. wyspy akustyczne czy pionowe płyty typu Baffles. Montaż takich pochłaniających dźwięk elementów może obniżyć poziom hałasu w pomieszczeniu o ok. 7-10 dB.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane