Poradnik: Prostota kluczem do sukcesu w e-commerce

Autor: pr 21 grudnia 2015 09:41

Według badań SalesBee tylko 9 proc. osób, które odwiedzają stronę e-sklepu dodaje produkty do koszyka, zakup finalizuje zaledwie 3 proc. gości. Aby poprawić te wskaźniki należy m.in. zadbać by nasza strona była przejrzysta i funkcjonalna, a proces zakupu intuicyjny.

Oto kilka rad, dzięki którym można to zrobić, jednocześnie zwiększając konwersję.

Intuicyjny proces zakupu

Najważniejszym procesem na stronie każdego sklepu online jest składanie zamówienia. Budując koszyk należy stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji, aby był funkcjonalny, przejrzysty i przyjemny w użyciu. Z danych SalesBee wynika, że liczba osób które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. Jeśli chcemy zmniejszyć ten odsetek musimy upewnić się, że koszyk nie jest chaotyczny i przeładowany informacjami. Należy też poinformować klienta o całkowitym koszcie zamówienia, podać informacje o warunkach dostawy i formie płatności, tak aby kupujący nie został zaskoczony dodatkowymi kosztami o których wcześniej nie wiedział. Brak klarownych komunikatów zdecydowanie zniechęca do zakupu. Dlatego trzeba zadbać o możliwość edycji zarówno zamówienia jak i danych klienta. Jeśli oferujemy kody rabatowe, musimy upewnić się, że miejsce na wpisanie kodu do zamówienia jest odpowiednio wyeksponowane, tak żeby klient nie musiał go szukać.

 Narzędzia zwiększające konwersję

Z doświadczenia SalesBee wynika, że takie rozwiązania zastosowane na stronie e-sklepu pomogą zwiększyć sprzedaż nawet o 30 proc. Dlatego warto użyć rozwiązań pozwalających na identyfikację osób wchodzących na stronę i analizę ich zachowania, a następnie dynamiczne dostosowywanie treści na stronie do zachowań klienta w czasie rzeczywistym. W ten sposób nienachalnie pokażemy bestsellery lub produkty które kupowali inni klienci zainteresowani daną kategorią. To pomoże przekonać potencjalnego konsumenta do dokonania wyboru i sfinalizowania transakcji. W momencie kiedy klient ma produkty w koszyku i chce opuścić stronę sklepu możemy także spróbować go zatrzymać oferując dodatkowy rabat lub wpłynąć na jego decyzję wysyłając maila z przypomnieniem o porzuconym koszyku. Warto też wykorzystać te sposoby by rozbudowywać bazę kontaktów oferując rabat za zapisanie się do newslettera. To zwiększy prawdopodobieństwo, że klient, który zrobi raz zakupy będzie wracał zachęcony aktualną ofertą naszego sklepu.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane