REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Systemy nadzoru wizyjnego mogą wspierać sprzedaż

Autor: pr 20 stycznia 2014 14:44

Ograniczanie funkcji kamer dozorowych w sklepach jedynie do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony przed kradzieżą asortymentu to podejście znacznie ograniczające potencjał, jaki tkwi w dobrej jakości urządzeniach IP. Systemy nadzoru wizyjnego pełnią dziś w sektorze handlu dodatkową funkcję, która polega na wspieraniu sprzedaży. Umożliwiają poznanie i analizę zachowania klientów w sklepie, co pozwala na stymulowanie procesów wpływających na podejmowanie decyzji zakupowych.

REKLAMA
Kamery IP to urządzenia, które mogą monitorować czas, jaki klienci spędzają przy konkretnych produktach i w określonych miejscach, np. przy ekspozycjach asortymentu czy ekranach reklamowych.

- Sieci handlowe wykazują coraz większe zainteresowanie w kwestii gromadzenia i analizowania danych związanych z przepływem klientów. Potencjał dla tego typu rozwiązań jest bardzo duży. Dostarczany przez nas system wykorzystuje specjalną aplikację zintegrowaną z kamerami sieciowymi firmy Axis. Ich niebywałą zaletą jest szybki dostęp do danych i możliwość poglądu obrazu „na żywo" za pośrednictwem Internetu lub sieci lokalnej LAN przy użyciu dowolnej przeglądarki internetowej. Co więcej, za pomocą dodatkowego pakietu oprogramowania użytkownik otrzymuje możliwość tworzenia raportów i porównywania zgromadzonych przez kamerę danych z innymi sklepami czy danymi POS - mówi Marcin Guziński z firmy TOP-KEY, specjalizującej się w dostarczaniu i instalacji systemów teletechnicznych.
Zgromadzone dane pokazują, czy klient uważnie czyta informacje na opakowaniu lub czy ma trudność ze zlokalizowaniem pewnych artykułów, co może być kluczowe w dokonaniu sprzedaży. Statystyki te są następnie wyświetlane menedżerom sklepów w postaci tzw. map ciepła.

Kamery IP pomagają także dostosować rozplanowanie ekspozycji sklepu do preferencji klientów, podnieść efektywność pracy personelu i usprawniać obsługę klienta. Dane dostarczane przez sieciowe systemy wizyjne handlowcy mogą wykorzystać do analizy statystyk w czasie rzeczywistym i odpowiedniego reagowania.
Aplikacja zintegrowana z kamerami sieciowymi może zostać użyta do zobrazowania najbardziej popularnych tras, które wybierają klienci podczas przechodzenia przez sklep. Przepływ kupujących po obiekcie jest śledzony przez kamery IP i wyświetlany personelowi przy użyciu obrazu wyznaczającego główne ścieżki wybierane przez klientów. Te dane mogą być następnie wykorzystane do podjęcia decyzji, gdzie powinny być umieszczone najpopularniejsze produkty tak, aby klienci mieli zapewniony do nich łatwy dostęp.

  • handlowiec 2014-01-22 09:21:44

    co za bzdety! "żeby ułatwić klientowi dostęp do najpopularniejszych produktów"? Przecież doskonale wiemy, że te produkty będą stały jak najdalej od tych miejsc żeby klient ich szukał po całym sklepie, i żeby przeszedł co najmniej kilometr zanim znajdzie np. chleb!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA