PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Trendy konsumenckie na rynku spożywczym w 2017 r.

Autor: pr, dlahandlu.pl 3 listopada 2016 11:32

 Poradnik: Trendy konsumenckie na rynku spożywczym w 2017 r. fot. shutterstock

Zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów są jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na rynek. Firma Pamapol zestawiła kilka najważniejszych trendów konsumenckich, które będą się rozwijać w roku 2017, jak i w kolejnych latach. Wśród nich znalazły się m.in. rozwój dyskontów i convenience.

REKLAMA

Zmiana modelu rodziny i trybu życia

Nowy model rodziny i zmiana trybu życia są jednymi z najważniejszych bezpośrednich przyczyn ewolucji postaw i zachowań konsumenckich. Złożyła się na to przede wszystkim sytuacja kobiet, które są coraz bardziej i częściej aktywne zawodowo oraz wzrost liczby gospodarstw jednoosobowych, opierających się o inny model zakupowy niż gospodarstwa rodzinne czy kilkuosobowe.

Wraz ze wzrostem zaangażowania w pracę i rozwój kariery, Polacy potrzebują zaoszczędzić jak najwięcej czasu na innych, mniej znaczących czynnościach, takich jak np. codzienne zakupy. To dlatego tak ważne stają się szybkie i wygodne rozwiązania, dzięki którym można zaoszczędzić cenne minuty, a nawet godziny.

W perspektywie rodziny nie mały wpływ na rozwój rynku będzie miał program 500+. Choć teraz nie jest on aż tak odczuwalny w branży spożywczej, to jednak szacuje się, że jego całkowity wpływ na rynek wyniesie od 1,1 do 2,5 proc. całkowitego wzrostu sprzedaży w latach 2016-2017, przy czym widoczny skok nastąpi w przyszłym roku (na podstawie raportu „Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020” zrealizowanego przez firmę Roland Berger).

Wzrost świadomości i oczekiwań

Innym ważnym trendem mającym wpływ na rynek spożywczy jest stały wzrost świadomości konsumentów, a co za tym idzie – zwiększenie ich oczekiwań. Już od dłuższego czasu możemy zauważyć, że coraz więcej osób zwraca uwagę na składy i jakość produktów, jednak ten trend ma mocny potencjał wzrostowy i z pewnością będzie się rozwijał w kolejnych latach.

Tak więc z jednej strony konsumenci są bardziej zainteresowani żywnością i produktami wyższej jakości, a z drugiej wciąż bardzo mocno zwracają uwagę na cenę. Jest to dobra wiadomość przede wszystkim dla dyskontów, które oferują konkurencyjne ceny, ale także dla marek własnych, które zyskują na znaczeniu.

Dyskonty górą

Wg danych przedstawionych w raporcie Rolanda Bergera, dyskonty są najszybciej rosnącym segmentem nowoczesnego handlu spożywczego pod względem wartości rocznej sprzedaży w Polsce. Oprócz tego są także liderem jeśli chodzi o efektywność mierzoną zarówno sprzedażą na m kw., jak i sprzedażą na pracownika.

Segment dyskontów bardzo dobrze dopasowuje się do trendów konsumenckich – zbliża się do supermarketów pod względem szerokości asortymentu oraz lokalizacji sklepów. Dodatkowo coraz częściej konsument może znaleźć w nich żywność ekologiczną, produkty premium oraz te sprzedawane pod markami własnymi, a także ofertę lokalną, a wszystko to w konkurencyjnych cenach.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16154

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA