PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Poradnik: Udostępniając płatności z małych banków, można liczyć na wzrost sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 28 maja 2015 14:03

Dobry system płatności ma za zadanie: przyspieszyć, uatrakcyjnić, uprościć, zabezpieczyć i zautomatyzować proces płatności - pozwolić by każdy klient znalazł metodę płatności, która spełni jego oczekiwania ( przelewy bankowe, karty płatnicze, systemy ratalne, płatności odroczone) bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta (komputer osobisty, laptop, tablet, telefon komórkowy) - zauważa Jacek Kinecki, sales manager w Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

Sklep internetowy musi mieć pewność, iż żadne z danych jego klientów powierzane operatorowi nie są przekazywane podmiotom trzecim lub wykorzystywane w celach marketingowych - może mieć to bezpośredni wpływ na powstrzymanie ewentualnego odpływu lojalnych klientów, oraz utrzymanie lub wzrost konwersji na dotychczasowym poziomie.

Jeżeli zaczynamy swoją przygodę z e-handlem i udostępniamy zaledwie najpopularniejsze metody płatności – nie zamykajmy się na przyszłość, bo wraz z rozwojem oferty sklepu i pozyskaniem kolejnych klientów może się okazać, że udostępniony wachlarz kanałów płatniczych jest niewystarczający.

Jeżeli mamy już doświadczenie pozwólmy klientom korzystać z elastycznych i nowoczesnych narzędzi:

- płatności rekurencyjnych dla przelewów bankowych i kart płatniczych w sytuacji, gdy udostępniamy abonamenty czy płatne subskrypcje;

-  One Click dla płatności kartowych jeżeli posiadamy lojalnych klientów. Przy czym rozwiązanie powinno być możliwie najprostsze z małą liczbą kroków do przejścia przez klienta. Najlepszy rozwiązaniem jest „white label”, czyli umieszczenie formatki bezpośrednio w sklepie bez konieczności zakładanie kolejnego konta u operatora.;

- możliwie jak największa ilość udostępnianych banków. Nawet klienci z małych miejscowości, mający swoje konta w lokalnych bankach również będą chcieli zapłacić za zakupy. Umożliwiając płatności automatyczne nawet z małych banków spółdzielczych, można się spodziewać nawet kilkunasto-procentowego wzrostu konwersji.

Naturalnym wydaje się krok w kierunku mobilnych wersji sklepów, lub aplikacji umożliwiających dokonanie zakupu z urządzenia, które klient trzyma w kieszeni. Dlatego operator powinien być gotowy na dostarczenie nam gotowych do zaimplementowania w naszej aplikacji bibliotek.

Należy zwrócić także uwagę na umożliwienie płatności klientom zagranicznym w ich własnych walutach w jak najprostszy sposób. Przydatnym rozwiązaniem jest usługa DCC (Dynamic Currency Conversion) – usługa dynamicznej wymiany walut, która daje posiadaczowi karty zagranicznej możliwość wyboru waluty transakcji. Z tytułu tego rodzaju płatności merchant otrzymuje bonus – zwrot 1 proc. wartości transakcji, co w znacznym stopniu wpływa na obniżkę opłat ponoszonych na rzecz operatora płatności.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9793

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane