REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: W grudniu w handlu tradycyjnym obroty napędza sprzedaż win musujących. Na co dzień win owocowych

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2013 09:43

Poradnik: W grudniu w handlu tradycyjnym obroty napędza sprzedaż win musujących. Na co dzień win owocowych

Jak pokazują badania CMR Retail Metria, w kanale handlu tradycyjnego w ciągu roku sprzedają się przede wszystkim wina owocowe. Jednak w samym okresie świąteczno-karnawałowym ich sprzedaż spada na rzecz innych kategorii win. Szczególnie w grudniu popularnością cieszą się przede wszystkim wina musujące, półsłodkie i półwytrawne stołowe wina gronowe oraz, przez wzgląd na porę roku, wina grzane - informuje Kondrad Działek, dyrektor marketingu, Jantoń S.A Sp.K.

REKLAMA
Potwierdzają to badania CMR Retail Metria z ostatnich dwóch lat (2011r. i 2012r.), które pokazują również, że w okresie świątecznym wina musujące i szampany mają ponad 25 proc. udział w ogólnym wolumenie sprzedaży win. W grudniu 2012 r. na drugim miejscu odpowiednio z wynikiem 21,0% uplasowały się wina stołowe.

W miesiącach czerwiec-lipiec 2012r. sprzedaż win musujących oscylowała średnio na poziomie około 2,5 mln litrów, to dla przykładu w okresie świąteczno-karnawałowym, w miesiącach grudzień 2012-styczeń br. ich sprzedaż osiągnęła 8 mln litrów.
Polscy konsumenci bardzo chętnie wybierają wina nie tylko do bezpośredniego spożycia, ale również jako zakup prezentowy, np. w wersji „on-pack" oferowanej w regularnej cenie i wersje limitowane. Postępującym trendem jest również to, że Polacy z roku na rok coraz później robią świąteczne zakupy. Dlatego też na apogeum sprzedaży można liczyć dopiero ok. 1-2 tygodnie przed samymi świętami, kiedy to liczba zakupionych butelek win musujących osiąga prawdziwe szczyty.
Wina musujące charakteryzują się wysoką sezonowością - 37% sprzedaży ilościowej realizowana jest w grudniu. Interesujący jest fakt, że co 4 butelka wina musującego jest kupowana w ostatnim tygodniu grudnia

Przed świętami i sylwestrem do alkoholi dodawane są różne gratisy w postaci szklanek czy kieliszków. Same trunki z kolei często sprzedawane są w wymyślnych butelkach i ze specjalnie przygotowanymi, odświętnymi etykietami.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA