Poradnik: Wakacje w branży e-commerce – czas na zmianę strategii!

Autor: Michał Pachnik, ‎Strategy & Operations Director Optimise (grupa AdNext) 12 lipca 2017 12:30

Poradnik: Wakacje w branży e-commerce – czas na zmianę strategii! fot. shutterstock

Dla właścicieli e-commerców wakacje to okres posuchy, w którym niewiele się dzieje. Można to jednak zmienić. Na jakie rozwiązania warto postawić? Oto kilka porad.

Tylko „Back to School”?

Wiele sklepów e-commerce przygotowuje się na okres nazywany „Back to School”. W ostatnich latach stał się on dla nich prawie tak ważny jak przedświąteczna gorączka zakupowa. Jest to czas otwierający najlepsze miesiące z punktu widzenia sprzedaży. Wielu z Was powie, że poprzedzający go czas wakacji to okres posuchy w e-commerce i po prostu trzeba go przeczekać. Oczywiście są branże przeżywające w tym okresie boom zakupowy, np. turystyka, a także takie jak np. FMCG, które w zasadzie utrzymują podobny poziom sprzedaży przez cały rok, natomiast dla większości sklepów wakacje oznaczają zastój. Można sobie jednak poradzić z tą sytuacją.

Pomóż podjąć decyzję

W branży e-commerce, przede wszystkim powinniśmy dostosować swoje strategie do warunków panujących podczas wakacji. Dobrą praktyką jest np. wydłużenie czasu zwrotu produktu. Osoba wyjeżdzająca na 14-dniowy urlop będzie miała problem z podjęciem decyzji zakupowej, ponieważ może się obawiać, czy zdąży odebrać i ewentualnie zwrócić zamówiony produkt w określonym okienku czasowym. Wydłużenie okresu na jego zwrot lub wymianę może zatem zachęcić do zakupów..

Postaw na mobile

Kolejny, ważny element strategii działań marketingowych w okresie wakacyjnym to przeniesienie środków marketingowych z desktopu na mobile. Wychodząc na plaże większość osób nie zabiera ze sobą laptopa, natomiast ze smartfonem zazwyczaj się nie rozstaje. Dzięki danym gromadzonym przez operatorów oraz właścicieli aplikacji mobilnych jesteśmy w stanie wyodrębnić grupę osób, która z dużym prawdopodobieństwem właśnie rozpoczęła swój urlop. Wiedza ta pozwala nam precyzyjniej dobierać grupę, do której chcemy dotrzeć z danym przekazem reklamowym. Możemy skoncentrować się właśnie na osobach, które przebywają na urlopie lub wyłączyć tę grupę. Wszystko zależy od branży jaką się zajmujemy i do kogo skierowane są nasze produkty. 

…i social media

W wakacje wzrasta także skuteczność kanałów social media. Więcej osób ma czas na aktywności w serwisach społecznościowych. Dlatego warto rozważyć w tym okresie także przeprowadzenie kampanii na Facebooku, Instagramie lub YouTubie. Można do takich działań wykorzystać potencjał influencerów, którzy potrafią w skuteczny sposób przekonać swoich fanów do zakupu danego produktu.

  • Radosław Czapnik 2017-07-12 19:48:04

    Pisz bloga

    Pisanie regularnie na blogu pozwala zupełnie bezpłatnie dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów, przywiązać ich do siebie, stać się autorytetem w ich oczach, poprawić kontakt z nimi i dzięki temu ułatwić sobie sprzedaż produktów czy też usług.





ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane