Portugalskie firmy nie wykorzystują potencjału e-handlu. Czy JM utoruje drogę?

Autor: WPHiI Lizbona, www.dlahandlu.pl 25 września 2015 09:55

Według badania „Economia Digital em Portugal 2009-2020”, przedstawionego przez Associação da Economia Digital, więcej niż jedna czwarta ludności w Portugalii dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu. Liczba Portugalczyków, którzy robią zakupy w Internecie podwoiła się w ciągu ostatnich pięciu lat, osiągając 2,7 mln.

Według badania w 2020 roku liczba portugalskich konsumentów dokonujących zakupy online wyniesie 4,5 mln. Liczba użytkowników Internetu na portugalskim rynku wzrosła o prawie 40% w latach 2009 i 2014, do 6,9 mln, i szacuje się, że w 2020 wyniesie 8,7 mln osób. Obecnie ponad dwie trzecie rezydentów Portugalii korzysta z Internetu, a 40% wszystkich internautów dokonuje zakupów w Internecie. Penetracja korzystania z Internetu zbliża się do wskaźnika europejskiego i wyniesie 86% w 2020 roku. Obecnie penetracja wynosi 70%.

Penetracja kupujących online podwoiła się w ciągu ostatnich pięciu lat, ale wciąż jest daleka od średniej w Unii Europejskiej (UE): 26% w Portugalii w porównaniu z 50% w UE.

Badanie wykazuje także, że firmy portugalskie powinny dokonać transformacji cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat.

Głównym wyzwaniem dla Portugalii będzie umożliwienie małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) pełne wykorzystanie możliwości cyfrowych i to powinno stać się priorytetem rządu. To, dlatego, że prawie 70 proc. firm portugalskich, MŚP i mikroprzedsiębiorstw, nadal nie jest obecnych w Internecie. Jak stwierdza badanie, jest to możliwe dzięki wykorzystaniu środków Unii Europejskiej przeznaczonych dla Portugalii do 2020 roku, z naciskiem na szkolenia i rozwój przedsiębiorstw w zakresie wiedzy cyfrowej.

Przypomnijmy, niedawno Pedro Pereira da Silva, COO Grupy Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka poinformował PAP, że sprzedaż internetowa w Biedronce to kwestia przyszłości.

- E-commerce jest obecnie coraz ważniejszy i stał się już rzeczywistością, czego jesteśmy świadomi. Prędzej czy później sprzedaż internetowa stanie się jednym z naszych kanałów sprzedaży - powiedział Pedro Pereira da Silva.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane