Powstają przepisy, które uporządkują reklamy w Krakowie

Autor: PAP 9 maja 2016 18:43

Władze Krakowa zamierzają uporządkować przestrzeń w całym mieście za pomocą tzw. ustawy krajobrazowej. W tym celu opracowały propozycję przepisów lokalnych, które określą zasady umieszczania reklam i obiektów małej architektury.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, konsultacje potrwają do 12 czerwca. Potem nastąpią uzgodnienia, po których - we wrześniu - projekt uchwały zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Miejscy radni mogliby się zająć dokumentem w grudniu tego roku, tak aby rok 2017 był rokiem przejściowym dla nowych przepisów. "Jest duża szansa, że w 2018 roku zobaczymy już nowe miasto" - oceniła zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.

Zasady sytuowania reklam i szyldów mają być jednolite dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Planowane jest wyznaczenie czterech stref krajobrazowych, a także uporządkowanie ulic wlotowych i głównych arterii miasta. Z Krakowa mają zniknąć reklamy siatkowe, a także ograniczone będzie zaklejanie witryn.

Przepisy dotyczące Parku Kulturowego regulują m.in. takie sprawy jak: wygląd tablic i szyldów, które nie mogą mieć jaskrawej kolorystyki, wygląd i kolorystkę elewacji frontowych kamienic oraz wygląd i usytuowanie kiosków, stoisk handlowych i ogródków kawiarnianych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane