REKLAMA
REKLAMA

Powstaje ogólnopolski standard dla e-etykiety

Autor: dlahandlu.pl/pr 21 sierpnia 2015 10:51

Izba Gospodarki Elektronicznej i GS1 Polska pracują nad zunifikowanym katalogiem danych produktowych w ramach projektu „Label Power. Siła etykiety”. Projekt ma charakter ogólnopolski, jego celem jest zdefiniowanie potrzeb branży e-handlu w zakresie treści elektronicznych etykiet produktowych, a w efekcie końcowym łatwiejsze ich przygotowywanie.

REKLAMA

- Jednym z celów Izby Gospodarki Elektronicznej jest sprzyjanie rozwojowi branży e-commerce w Polsce. Dążymy również do tego, aby sprzedaż elektroniczna była jak najbardziej przyjazna e-konsumentom, a produkty oferowane przez sklepy online bardziej dostępne. Projekt „Label Power. Siła etykiety” łączy potrzeby wszystkich grup, które razem tworzą sprzedaż elektroniczną – producentów, e-sklepów oraz e-konsumentów. W ramach grupy roboczej „Odzież i obuwie” wspólnie ze sklepami pracujemy nad cechami, które będą charakteryzować wybrane grupy asortymentowe. Zebrane wnioski i wypracowane na ich podstawie rozwiązania ułatwią sklepom prowadzenie sprzedaży internetowej, a konsumentom łatwiejsze i szybsze wyszukanie produktu.- tłumaczy Łukasz Kiczma, Amico.com.pl4, w-ce przewodniczący rady i koordynator projektu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Mimo bardzo dynamicznego rozwoju branży e-commerce, w Polsce nadal brakuje zunifikowanego katalogu danych produktowych, który mógłby być wykorzystywany zarówno przez producentów jak i przez e-sklepy, a jego zastosowanie pomagałoby w realizacji międzynarodowych wytycznych. Zgodnie bowiem z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dn. 25 października 2011 (Rozdział III, art. 6 pkt. 1a) w sprawie praw konsumentów, każdy e-sklep ma obowiązek przedstawić podstawowy opis produktu, aby konsument mógł z łatwością dokonać wyboru. Konsekwencją niezastosowania się do wytycznych Dyrektywy może być uznanie umowy sprzedaży za niezawartą i wszystkie związane z tym skutki, np. odesłanie towaru na koszt e-sklepu. Obecnie e-sklepy stosują własne, zróżnicowane standardy opisów produktowych. Czasem są one dość rozbudowane, ale często brakuje w nich niezbędnych informacji. Taka sytuacja naraża e-sklep na wspomniane sankcje prawne oraz utratę klienta, który poszukując dokładnych informacji o produkcie, skorzysta z oferty innego sklepu.

Dostarczenie dokładnych i rzetelnych informacji na temat oferowanych produktów jest jednym z najważniejszych zadań e-sklepu. Szczegółowa prezentacja produktu w sklepie internetowym ułatwia podejmowanie decyzji w procesie zakupowym, a tym samym pozwala maksymalizować satysfakcję klienta. Ujednolicenie standardu e-etykiety pozwoli na wskazanie najważniejszych cech produktów, dzięki czemu wymiana informacji miedzy sklepem a konsumentem będzie łatwiejsza. Wypracowany standard przyczyni się do zmniejszenia możliwości rozczarowania, a tym samym niezadowolenia Klienta z podjętej decyzji. Zminimalizuje też ilości zwrotów towarów, które często wynikają z braku wskazania istotnych cech charakteryzujących produkt, a tym samym zmniejszy koszty wynikające ze zwrotów towarów.

 

 

 

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA