Powstaje wirtualna platforma do sprzedaży polskiej żywności

Autor: www.dlahandlu.pl 9 lutego 2015 13:49

Powstaje wirtualna platforma do sprzedaży polskiej żywności

Trwają prace nad uruchomieniem w tym roku innowacyjnego projektu promocji i sprzedaży polskiej żywności na platformach e-commerce w Chinach - pod nazwą Wirtualny Pawilon z Polską Żywnością (VPF). Projekt, realizowany we współpracy z platformami JD.com oraz Taobao.com, będzie skierowany do konsumentów indywidualnych, z pominięciem pośredników i dystrybutorów. To szansa na zbudowanie marki i świadomości nt. polskiej żywności wśród konsumentów w Azji.

Projekt, będący efektem ponad półrocznej współpracy firmy Sonall Consulting i LongMarch Partners  jest odzwierciedleniem trendu wprowadzania
produktów na chiński rynek - obecnie powstają już „narodowe" platformy z żywnością z Francji,Australii i Nowej Zelandii - głównych importerów żywności do Chin.

Chiny to rynek o ogromnym potencjale - wartość zakupów dokonywanych przez Internet w 2013 roku wyniosła tam ponad 20 mld zł (w Polsce - zaledwie 1 proc. tej wartości) i rośnie w tempie 50 proc. rocznie. Wpływ ma na to m.in. dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, wysoki współczynnik urbanizacji czy niemożność zaspokojenia rodzimego popytu w związku z wysoko posuniętą degradacją środowiska naturalnego. Te czynniki przyczyniają się do stymulowania wzrostu zakupu żywności on-line w Chinach.

Platforma VPF będzie skupiać polskich producentów żywności, którzy swoje produkty będą eksportować bezpośrednio do odbiorcy finalnego. Polscy eksporterzy, zaangażowani w projekt VPF, będą mogli skorzystać z pełnego serwisu marketingowego, który pozwoli na przygotowanie
i zaadresowanie oferty do właściwej grupy odbiorców. Eksporterzy uzyskają także niezbędną pomoc w zakresie spełnienia warunków formalno-prawnych wprowadzenia produktów na chiński rynek,w tym m.in. dotyczących wymaganych oznaczeń produktów czy uzyskania licencji i pozwoleń.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gość 2015-02-11 12:47:10

    @ smakosz



    tak, ale cabas.pl ma troche łatwiej, bo dostawcom krajowym stosunkowo łatwo i wygodniejest dostarczać produkty indywidualnym klientom...z ogarnieciem dostaw do Azji bedzie duuzo trudniej ;)

  • smakosz 2015-02-10 14:30:20

    Ciekawy projekt. W Polsce jest już cabas.pl dzałający na podobnej zasadzie..

  • TRACY 2015-02-10 09:26:54

    Podoba mi sie!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane