Powstała aplikacja dla klientów, którzy domagają się wprowadzenia do sklepów żywności bez GMO

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2017 12:51

Instytut Spraw Obywatelskich stworzył aplikację promujące ideę znakowania żywności wyprodukowanej bez użycia GMO. Konsumenci mogą wybrać z listy sieć handlową do której wyślą petycję o wprowadzenie do sklepów żywności wyprodukowanej bez udziału GMO. Do tej pory w akcji wzięło udział 376 uczestników.

Wśród 24 sieci do których może być wysłana petycja są m.in. Biedronka, Żabka, Selgros, Piotr i Paweł, Netto, Makro, Lidl, Kaufland czy Delikatesy Centrum.

- Obecnie polski rząd pracuje nad ustawą regulującą znakowanie „wolne od GMO”. Jednak same przepisy nie wystarczą. Potrzebna jest bogata oferta i dostępność takich produktów w sklepach, co umożliwi ci wolny wybór podczas zakupów. To istotne także w kontekście umowy CETA (Comprehensive Economic and Trade Agreement) pomiędzy Kanadą, a Unią Europejską. Jej przeciwnicy od dawna mówią, że może ona spowodować zalew europejskiego rynku żywnością niespełniającą standardów bezpieczeństwa UE – w tym nieoznakowaną pod kątem GMO. Coraz więcej polskich producentów, ostatnio kilka największych mleczarni, nie czeka na decyzje „na górze” i deklaruje lub już wprowadza własne znakowanie. Chcą być gotowi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów. Wysłany przez ciebie apel spowoduje jeszcze większe zainteresowanie tym tematem - czytamy na stronie Instytutu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8450

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane