Powstała platforma brokerska dla rynku spożywczego

Autor: Puls Biznesu 14 kwietnia 2015 09:15

Aleksander Paciorkiewicz, założyciel firmy Foodcom, twierdzi, że w Polsce często zdarza się, że zakłady produkcyjne, działające w branży spożywczej, nawet zlokalizowane w sąsiadujących miejscowościach, handlują ze sobą poprzez zagranicznych pośredników, tracąc przy tym na wysokich prowizjach. Dlatego zdecydował, że utworzy sieć kontaktów i zbuduje platformę brokerską, która będzie bardziej konkurencyjna dla krajowych firm, a przy okazji pozwoli zarobić również jemu - informuje Puls Biznesu.

Założyciel firmy Foodcom zaczyna od branży mleczarskiej i oleju palmowego. Przedsiębiorca własną spółkę założył w październiku 2014 r., wykorzystując wcześniejsze doświadczenia zawodowe, zdobyte w pracy u zagranicznego pośrednika z rynku spożywczego. Teraz przedstawicieli krajowego sektora, głównie mleczarskiego, próbuje przekonać do innego, niż powszechnie stosowany na rynku, modelu rozliczeń. 

Jak informuje Puls Biznes obecnie pośrednicy kupują od producenta towar i sprzedają go dalej, nie ujawniając przy tym wysokości pobieranych prowizji. Aleksander Paciorkiewicz ujawnia kulisy takich transakcji. Jego firma kojarzy kupujących ze sprzedającymi, ale pobiera prowizję, której wysokość jest znana obu stronom.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane