Praca w handlu: Rosnąca liczba ofert nie idzie w parze z rosnącą liczbą kandydatów

www.portalspozywczy.pl 13 października 2016 10:50

Ofert pracy dla pracowników sprzedaży jest coraz więcej. W I półroczu br. opublikowano ponad 94 tys. ogłoszeń, czyli aż o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Pracuj.pl. Jednak rosnąca liczba ofert nie idzie w parze z rosnącą liczbą kandydatów.

- Pracownicy specjalizujący się w handlu i sprzedaży od dłuższego czasu mogą przebierać w ofertach pracy. Dlatego rekruterzy, żeby znaleźć odpowiednich kandydatów, muszą włożyć w to wiele wysiłku i umiejętnie zaplanować wszystkie etapy procesu. Specjaliści HR muszą się zmagać m.in. z takimi trudnościami jak sprawna selekcja aplikacji, bo niektóre z życiorysów pozostawiają wiele do życzenia czy zmienne oczekiwania kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Kategoria „handel i sprzedaż” jest bardzo pojemna. Duże zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny zgłaszają zarówno sklepy, banki jak i firmy zajmującej się sprzętem IT. Stąd ogłoszeń każdego dnia pojawia się nawet kilkaset.

– Sprzedaż doradcza jest bardzo specyficzna. Nie każdy odnajduje się w handlu, ponieważ codzienna praca na hali sprzedaży nie zawsze jest łatwa. Duża dynamika zmian nowych technologii budzi często strach wśród kandydatów, ale z drugiej strony dla pasjonatów, taka praca jest dobrym sposobem na bycie zawsze na czasie. Od początku 2016 roku można jednak zaobserwować że coraz trudniej pozyskać ciekawych, otwartych kandydatów, którzy będą chcieli na dłużej związać się z firmą. Czasem albo w ogóle nie pojawiają się oni na rozmowach kwalifikacyjnych albo rezygnują po kilku dniach, bo nie odnajdują się w roli sprzedawcy. Nie pomaga, również stereotyp sprzedawcy, który dość często funkcjonuje na rynku pracy – mówi Izabela Paciorek, specjalista ds. Rozwoju Personalnego, Media-Saturn Holding Polska Sp. z.o.o.

- Oczekiwania kandydatów zmieniają się z każdym rokiem. Rośnie świadomość ludzi odnośnie ich praw, oraz tego, co pracodawca może zaoferować oprócz pensji. Warto dodać, że czego innego oczekują osoby dopiero wchodzące na rynek pracy, a czegoś innego osoby już posiadające doświadczenie. Pracownicy od początku współpracy oczekują jasnych zasad, za co i jak są wynagradzani, od czego np. zależy ich premia i jaki mają na nią wpływ – mówi Izabela Paciorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane