PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Prawie 12 -proc. wzrost sprzedaży Almy Market

Autor: www.dlahandlu.pl 15 listopada 2012 09:53

W okresie trzech kwartałów 2012 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zarówno spółka dominująca Alma Market SA, jak i cała grupa kapitałowa osiągnęły wzrost przychodów ze sprzedaży. Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży działalności kontynuowanej Almy Market wyniosły 1 116 929 tys. zł (1 017 791 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata netto to 4 457 tys. zł (385 tys. zł po trzech kwartałach 2011 r.).

Ze spółek GK najwyższy, zarówno procentowy jak i nominalny, przyrost sprzedaży uzyskała spółka dominująca Alma Market SA. Przyrost ten wyniósł 70,3 mln zł, co oznacza wzrost o 11,9%.

- Głównym czynnikiem generującym przyrost sprzedaży było uruchomienie nowych obiektów handlowych, oraz utrzymująca się stosunkowo wysoka dynamika rozwoju obiektów otwieranych w latach 2008-2010. Na wyniki operacyjne spółki dominującej negatywnie wpłynęły nowootwarte obiekty, które są w fazie „dochodzenia" do rentowności operacyjnej oraz kilka obiektów uruchomionych w latach ubiegłych, funkcjonujących w gorszym otoczeniu rynkowym. Ten niekorzystny czynnik rynkowy powoduje w tych lokalizacjach wydłużenie okresu potrzebnego do osiągnięcia wymaganej wielkości obrotów pozwalającej przekroczyć próg rentowności działalności handlowej. Jednak mimo generowanych strat operacyjnych te obiekty cały czas wykazują wysoką dynamikę wzrostową, wobec czego w prognozach dla nich nie zakłada się, że będą trwale nierentowne. Dzięki wprowadzonym w spółce zaostrzonym kryteriom wyboru nowych lokalizacji, część nowootwartych obiektów zlokalizowanych w optymalnym otoczeniu rynkowym przekroczyło próg rentowności operacyjnej szybciej niż zakładano. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego działalność operacyjną Alma Market obciążyły wyższe koszty związane w wynajmem powierzchni lokali handlowych. Stawki czynszowe w większości lokali wyrażane są poprzez odniesienie do euro, wobec czego wyższy kurs przeliczeniowy euro/pln w połączeniu z umownymi waloryzacjami stawek czynszowych, spowodowały wzrost kosztów usług związanych z wynajmem powierzchni handlowej - komentuje zarząd.

 

Czytaj również: Prezes Alma Market: W tym roku ograniczyliśmy nieco plany ekspansji

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9965

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane