Prawie 200 tys. zł kary dla Vision Express za nieuczciwą promocję

Autor: www.dlahandlu.pl 25 sierpnia 2014 10:04

A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary - w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. UOKiK uznał, że reklamy promocji „3 w 1" Vision Express wprowadzały klientów w błąd.

Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty „3 w 1". Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: „(...) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary". Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis.

W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów. W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane