REKLAMA
REKLAMA

Prawie 40 nowych marek pojawiło się na polskim rynku w 2014 r.

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 10:49

Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 2014 roku na polskim rynku zadebiutowało blisko 40 zagranicznych marek, największą grupę stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich i włoskich, głównie z branży modowej. W ubiegłym roku coraz większą popularnością cieszą się także sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek.

REKLAMA
„Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich (31%), włoskich (22%) oraz francuskich (14%). Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa (41%) oraz zdrowie i uroda (19%). Niezmiennie od kilku lat, pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60% nowych marek. Wśród warszawskich centrów handlowych największą popularnością cieszyły się Arkadia, Dom Mody Klif oraz Złote Tarasy" powiedział Radosław Knap, dyrektor operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

„W Złotych Tarasach otwarto pierwszy w Europie ogólnodostępny salon Avon Studio, oraz regularne sklepy hiszpańskiej sieci Desigual, która wcześniej posiadała w Polsce jedynie 3 salony outletowe. Debiut miała również turecka sieć oferująca artykuły wyposażenia wnętrz - English Home, która w 2014 r. otworzyła kilka sklepów w Polsce. Powiększyła się również oferta klubów fitness - pierwsze lokalizacje uruchomiły brytyjska sieć CityFit oraz niemiecka McFIT" uzupełniła Dominika Jędrak, Director, Research and Consultancy Services, Colliers International, jedna ze współautorek raportu.

Według danych zebranych w raporcie PRCH Retail Research Forum coraz większą popularnością cieszą się sklepy typu pop-up spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek. Przykładem takiej inicjatywy może być jest marka Clinique, która po działającym przez kilka tygodni 2013 r. salonie pop-up w Złotych Tarasach, w 2014 r. uruchomiła w tym centrum regularny sklep. Salony tymczasowe mogą także pełnić funkcje promocyjne dla młodych projektantów (np. otwarte w 2014 r. Aloha From Deer w poznańskim Starym Browarze czy Rush w łódzkiej Manufakturze).
   
„Inwestycje w nieruchomości handlowe wyniosły łącznie 567 miliony euro na koniec 2014 roku, przy czym większość przypadła na pierwsze półrocze. W drugiej połowie roku wolumen inwestycji w obiekty handlowe wyniósł 200 milionów euro" podaje Małgorzata Gajuk, jedna ze współautorów raportu PRCH Retail Research Forum.

Najbardziej znaczące transakcje na rynku nieruchomości handlowych w ubiegłym roku to zakup bydgoskiego centrum handlowego Focus Mall przez Atrium European Real Estate za kwotę 122 milionów euro oraz zakup od Rank Progress Galerii Piła przez Immofinanz Immobilien za kwotę 45 milionów euro.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA