Prawie połowa dystrybutorów i sieci handlowych wdroży w ciągu roku nowe rozwiazania e-commerce

www.portalspozywczy.pl 13 kwietnia 2012 10:23

Jak wynika z badań Forrester Consulting, przeprowadzonych na zlecenie firmy Columbus, 44 proc. przedsiębiorców średniej wielkości, którzy zajmują się dystrybucją i handlem, planuje wdrożyć rozwiązania e-commerce w najbliższych 12 miesiącach. Wysoki priorytet przypisano także rozwiązaniom, usprawniającym zarządzanie lojalnością klientów (48 proc.) oraz cenami i promocjami (42 proc.).

- Większy nacisk na handel elektroniczny i relacje z klientami jest pochodną zmian, jakie na skutek globalizacji zachodzą nie tylko w Europie, ale i w Polsce. Lokalni detaliści muszą szukać innych przewag, aby zrównoważyć ofertę cenową międzynarodowych konkurentów, wykorzystujących efekt skali. Dywersyfikacja sprzedaży o kanał internetowy z jednej strony, a z drugiej zacieśnianie relacji z klientami jest naturalnym wyborem, dzięki któremu rodzime firmy zbliżają się do zachodnioeuropejskiego modelu zarządzania - wyjaśnia Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus Polska.

Odzwierciedleniem są wspomniane badania Forrester Consulting. Rodzimi menedżerowie przyznają, że do podniesienie zysku nie wystarczy już tylko i wyłącznie podniesienie marży czy otwarcie kolejnego punktu sprzedaży. Do tego potrzebne jest m.in. efektywniejesze zarządzanie promocjami (tak przyznaje 62 proc. respondentów), zwiększenie lojalności klientów (44 proc.), lepsze planowanie asortymentu (50 proc.), a także skuteczniejsze zarządzanie popytem (48 proc.).

 

 

Czytaj: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane