REKLAMA
REKLAMA

Prawie połowa Polaków robi zakupy codziennie

Autor: Henkel, www.dlahandlu.pl 27 września 2011 14:26

Z badania firmy Henkel wynika, że prawie połowa Polaków (aż 46 proc.) robi zakupy codziennie. Najliczniejszą grupą w Polsce stanowią konsumenci w poszukiwaniu wartości. Stanowią oni 45 proc. wszystkich konsumentów. Osoby należące do tej grupy zwracają wprawdzie uwagę na cenę, ale jakość produktu jest dla nich zdecydowanie ważniejsza - wynika z badania firmy Henkel i GFK Austria.

REKLAMA

Drugą, co do wielkości, grupą konsumentów w Polsce są konsumenci bez trosk. Jest ich aż 29 proc. Dla konsumenta bez trosk absolutnie najważniejsza jest jakość kupowanego produktu, cena jest sprawą drugorzędną. Konsument bez trosk jest silnie przywiązany do określonych marek, stąd wykazuje niewielkie zainteresowanie innymi markami i nowościami, i zupełnie nie sięga po marki własne.

 Konsument bez trosk stoi w wyraźnej opozycji do najmniej licznie reprezentowanej w Polsce grupy konsumentów oszczędnych, którzy stanowią 25 proc. ogółu. Konsumenci oszczędni szukają bowiem najtańszych produktów. W procesie podejmowania decyzji cena jest dla nich zdecydowanie ważniejsza niż jakość produktu. Tylko czasami są gotowi sięgnąć jakiś droższy produkt, ale musi to być produkt o unikatowych zaletach (np. zdecydowanie wydajniejszy) od tego, który zwykle kupują. Chętnie kupuje duże opakowania oraz tzw. wielopaki.

Z badania wyłania się ciekawy obraz polskiego konsumenta. Mimo dosyć skromnej zasobności portfela, Polak zazwyczaj znajduje przyjemność w robieniu zakupów, robiąc je zaskakująco często, przy czym szuka najlepszej wartości i jakości.

- Jak pokazuje badanie, dla trzech na czterech Polaków, jakość produktu jest ważniejsza niż jego cena, jawi się ona jako kryterium najważniejsze w procesie podejmowania zakupowych decyzji - mówi Artur Menarski, dyrektor sprzedaży środków piorących i czystości Henkel Polska. Jest to tym ciekawsze, że w wielu krajach rozwiniętych - np. Niemczech czy Austrii - dominuje postawa odwrotna, ta która za podstawowe kryterium wyboru uznaje cenę produktu.

Badanie pokazuje także, że aż dla trzech na czterech Polaków ważna jest marka produktu, po który sięga. Dodatkowo, aż co trzeciego konsumenta w ogóle nie interesuje oferta marek własnych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA