REKLAMA
REKLAMA

Prezes A.Blikle: Sieci będą szukać miejsca poza centrami handlowymi

www.portalspozywczy.pl 25 lipca 2013 13:58

Kryzys gospodarczy, który skłania Polaków do większych oszczędności to jedno z największych wyzwań, z którymi muszą zmierzyć się cukiernie. Kolejnym są ceny najmu w centrach handlowych, które pozostały na poziomach sprzed 7-8 lat. - Dlatego, moim zdaniem, wkrótce na polskim rynku wiele marek będzie szukało miejsca poza centrami handlowymi - mówi Mark Forkun, prezes firmy A.Blikle.

REKLAMA
Jesteśmy w fazie gospodarczej, która jest bardzo niestabilna. Najgorsza dla nas jest niepewność, co się dzieje na rynku, czy rynek się kurczy, czy może już wychodzimy z tego dołka? Obawiamy się, że media i politycy będą dalej dołować zwykłego Polaka, mówiąc o tym, że jest źle i będzie jeszcze gorzej. Ma to negatywny wpływ na polską gospodarkę, powoduje, że konsumenci boją się, czy będą mieć jutro pracę, obawiają się, czy wziąć kredyt i bardziej dbają o zawartość swoich portfeli - mówi Mark Forkun.

Jak ocenia, centra handlowe oferują ceny wynajmu jednego metra kwadratowego, wywodzące się z lat 2005-2006. - Ich menadżerowie zaczynają rozumieć, że rynek się zmienia i że oni też muszą dostosować swoją ofertę do tych zmian, ale to jest bolesny proces - mówi.

Natomiast nie zgadza się on z opinią, iż małe cukiernie masowo upadają. - Są niewielkie firmy rodzinne, mające 2-3 placówki, które wytwarzają lody, ciasta, torty w sposób rzemieślniczy i bardzo dobrze prosperują. I to pomimo konkurencji, bo na rynku jest wiele dużych, małych i średnich międzynarodowych firm, które oferują cały wachlarz produktów cukierniczych - podkreśla Mark Forkun.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA