Prezes Agros Nova: Dzisiaj każda sieć chce być najtańsza

www.portalspozywczy.pl 12 listopada 2013 17:28

- Rynek jest coraz trudniejszy, bo presja jest coraz większa i trzeba bardzo dokładnie kalkulować inwestycje i zwrot z nich. Niejednokrotnie okazuje się, że niektóre produkty pojawiają się w promocjach w detalu wręcz poniżej kosztów wytworzenia i nie jest to zamysłem producentów. Każdy z detalistów chce udowodnić, że jest najtańszy - mówił podczas VI FRSiH Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.

- Obecnie na polskim rynku widać, że wszyscy jego uczestnicy zrozumieli, że rynek jest jeden i konsument również jest jeden. Wszyscy się z sobą porównują i każdy chce być najtańszy. Czasami dochodzi do absurdów, bo np. mamy strategie sieci hipermarketów, która na 10 tys. mkw chce stworzyć sklep dyskontowy lub sieć supermarketów, która w mało atrakcyjnych lokalizacjach chce tworzyć sieć delikatesów - mówi Marek Sypek, prezes Agros Nova.

Jak przekłada się to na producentów? - Coraz większymi oczekiwaniami ze strony sieci jeśli chodzi o inwestycje, które często nie mają przełożenia na zwrot. Dlatego często musimy grzecznie, jednak stanowczo odmawiać - dodaje Marek Sypek.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane