Prezes Agros Nova podczas VI IFRSiH: Konkurencja zmusza sieci do promocji na poziomie 30-40 proc.

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2013 09:29

Prezes Agros Nova podczas VI IFRSiH: Konkurencja zmusza sieci do promocji na poziomie 30-40 proc.

Zauważamy coraz większą drapieżność czy też konkurencyjność, jeżeli chodzi o funkcjonujące na rynku sieci - mówił Marek Sypek, prezes Agros Nova podczas panelu "Ograniczenie kosztów - klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W tym momencie w Polsce pomimo ogromnej konkurencyjności dużej liczby sieci promocje czasami sięgają 30-40 proc. normalnej ceny. Jak to się przekłada na wynik finansowy, niestety wszyscy wiemy, a mianowicie tak, że później oczekiwania te są kierowane do producentów. Niewielu z nas w branży spożywczej ma marże przewyższające 40 proc. i jeżeli gdzieś akceptujemy w dłuższym okresie tego typu propozycje, przekłada się to bardzo źle na nasze wyniki. Sądzę, że te firmy, które są dobrze zarządzane, które kierują się rachunkiem wyników, będą na rynku funkcjonować jeszcze przez lata i będą zdolne do przejęć spółek może troszkę mniej efektywnie zarządzanych, jak również tych mniejszych - podkreślał prezes Agros Nova.

Marek Sypek dodał - Biznes tworzy się w terenie, tam, gdzie są nasi klienci. Ja osobiście wierzę, że moją pensję płaci nie rada nadzorcza, tylko klient - mówił. 
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane