REKLAMA
REKLAMA

Prezes Almy: Chcemy być solidną firmą dla klasy średniej

Autor: biznes.pl 7 maja 2013 09:36

Po bankructwie Bomi sentyment inwestorów do delikatesów bardzo się obniżył. Natomiast w ubiegłym roku i pierwszym kwartale br. wyniki Almy są bardzo obiecujące. Oceniam, że akcje Almy są obecnie bardzo niedowartościowane. Dlatego sam kupuję akcje spółki, której jestem największym właścicielem. W ostatnim miesiącu w trzech transzach kupiłem kilkadziesiąt tysięcy akcji - mówi w wywiadzie dla portalu biznes.pl Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market.

REKLAMA

- Nie dostrzegam atrakcyjnych spółek do przejęcia, które byłyby komplementarne do Almy. Dlatego teraz myślimy przede wszystkim o rozwoju organicznym. Detal jest czymś, na czym się znamy, nie myślę więc o dywersyfikacji działalności. Można nawet powiedzieć, że Krakchemia nie bardzo pasuje do tej palety firm, bo jest dystrybutorem hurtowym, a nie detalem z tym samym targetem klientów co Alma - mówi Jerzy Mazgaj.

Prezes zaznacza, że Alma chce być solidną firmą dla klasy średniej. Firmą z ambicjami, która ma duży wybór produktów, do której przychodzą ludzie, którzy od życia chcą więcej niż tylko zrobić podstawowe zakupy na cały tydzień. - Wiadomo, że nigdy nie będziemy tak duzi, jak Biedronka, ale też nie o to nam chodzi - mówi.

- Jeżeli Walmart miałby pojawić się na polskim rynku, to przez jakieś przejęcie. Na przykład przez zakup Biedronki czy innej sieci i jej wzmocnienie kapitałowe. Jest to możliwy scenariusz, ale mało prawdopodobny. Warto pamiętać, że w USA dobrze rozwija się Walmart i Whole Foods Market,bo mają różnych klientów - dodaje Jerzy Mazgaj.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA