PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Prezes bdsklep.pl: Zamknięcie sklepu alma24.pl to strata dla całej branży

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2016 17:43

Prezes bdsklep.pl: Zamknięcie sklepu alma24.pl to strata dla całej branży Jacek Palec, prezes bdsklep.pl, fot. Żelazna Studio

- O kłopotach Almy słyszeliśmy już od jakiegoś czasu. Mieliśmy jednak nadzieję, że zacznie powoli wychodzić na prostą, ponieważ każde takie zdarzenie wpływa negatywnie na cały rynek. Wiadomość o zamknięciu e-platformy alma24.pl nie była może dużym zaskoczeniem, ale jest to spora strata dla branży - komentuje Jacek Palec, CEO bdsklep.pl.

REKLAMA

- Z naszego punktu widzenia każdy podmiot, który poprzez swoją działalność promuje zakupy online produktów z sektora FMCG, przyczynia się do napędzania i rozwoju całej kategorii, co jest korzystne dla wszystkich graczy. Zakończenie działalności przez jeden z podmiotów będących w forpoczcie rynku e-groceries w Polsce nie oznacza automatycznie ograniczenia konsumentom dostępu do zakupów żywnościowych online. Rynek jest konkurencyjny i daje wiele możliwości wyboru. Takie podmioty jak bdsklep.pl jest w stanie zaoferować dotychczasowym klientom alma24.pl bardzo zbliżoną usługę - uważa Jacek Palec.

I dodaje: - Patrząc na dzisiejszą sytuację rynkową, zauważamy 3 istotne wyzwania i czynniki wpływające na kondycję branży. Pierwszy to presja cenowa - e-klienci oczekują od sklepów online'owych atrakcyjnych, niższych niż w tradycyjnym markecie cen. Ceny produktów są niezmiennie jednym z podstawowych czynników, które wpływają na decyzję zakupową klientów. Jednak coraz większa ich grupa dostrzega jakościową zmianę, jaką niesie ewolucja zwyczajów zakupowych i odzyskiwanie czasu na inne aktywności. Dlatego też w tym miejscu patrzymy z dużym optymizmem w przyszłość - mówi CEO bdsklep.pl.

Jako drugi czynnik wymienia efektywny model biznesowy. – Konieczne jest znalezienie i wdrożenie takich rozwiązań, które zapewnią stabilność przy szybkim skalowaniu biznesu na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Z tej perspektywy włączenie do asortymentu bdsklep.pl produktów świeżych jest pomysłem ryzykownym i nieopłacalnym. Trzecie ogniwo to togistyka – to olbrzymie koszty oraz nieustanna inwestycja. Odpowiednie zarządzanie nią to kluczowy czynnik do obniżenia kosztów prowadzenia działalności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług, których oczekują klienci - uważa Jacek Palec.

- Jako gracz obserwujemy bacznie to, co się dzieje i sami się mierzymy z powyższymi wyzwaniami. Dlatego staramy się nie tylko zaskakiwać bardzo szerokim portfolio produktowym (140 000 artykułów), ale także zwracamy uwagę na ich jakość – oferujemy tylko znane, sprawdzone marki. Dzięki korzystaniu z zewnętrznych dostawców usług logistycznych, możemy nie tylko kontrolować wydatki, ale dotrzeć w dowolne miejsce na terenie Polski i Europy. Przy całej tej sytuacji warto podkreślić jedną istotną rzecz – rynek zakupów online będzie nadal rósł i bardzo możliwe, że w coraz szybszym tempie - podsumowuje Jacek Palec.

  • leon 2016-11-12 22:43:29

    pan jacek jak zawsze ma rację,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA